Foto: Instagram/ laurajadestone

Popularne estetike koje smatramo vanvremenskim

Početak
04/02/2024

Zašto clean girl estetika i one slične njoj nikada neće izaći iz mode?

Clean girl, preppy i old money su samo neke od popularnih estetika ili trendova odevanja i stilizovanja koji su obeležili godinu za nama, ali za koje smo sigurni da će se često sretati i tokom predstojeće sezone. Iako su u poslednje vreme društvene mreže preplavili videi koji govore o tome kako je estetika urednih devojaka dotrajala i u trend ulazi mob wife estetika, mi ipak smatramao da estetike poput ovih ne mogu izaći iz mode jer su im u osnovi vanvremenski elementi i klasični, kvalitetni i istrajni komadi.

Estetika je zapravo grana filozofije koja istražuje svet oko nas, prirodu i umetnost i nastoji da u svemu pronađe obeležja lepote, stila i ukusa. U današnje vreme pojam se u modnom svetu koristi za pojašnjavanje ne samo stila oblačenja već i načina življenja, stoga verujemo da estetike poput clean girl, preppy i old money, svakako ne trebaju izaći iz mode jer su sininimi zdravog i prirodnog odnosa sa trendovima i modom uopšte. Odišu sofistiviranošću i klasikom i kako su dosta slične na prvi pogled, pokušaćemo da ih pojedinačno okarakterišemo i pomognemo vam pri odabiru i stilizovanju kamada, te i da vas inspirišemo.

Cleangirl estetiku je verovatno i najlakše postići, jer se bazira na minimalizmu, u svakom smislu. Glavna karakteristike su zapravo frizure zalizane u niske pundje, rep ili pletenice, i minimalna šminka koja daje prirodan izgled hidrirane kože, kao i parfemi ili body mistovi koji asociraju na svežinu i čistoću. Vođene floskulom manje je više, uredne devojke sklapaju autfite od krajnje jednostavnih komada pravilnog kroja i neutralnih boja, kao što su crna, bela, siva i bež. Kod ove estetike popularna je silueta topova koji prate liniju tela i nešto širih donjih delova, za svakodnevne prilike. A učestali su i kobinezoni ili udobni setovi od sportskih elastičnih materijala koji su najpraktičniji za stilizovanje i mogu da isprate aktivan i zdrav način života koji ove devojke propagiraju. Ova estetika bi možda bila i  najdosadnija da nema urbanih elemenata u vidu aksesoara, kao što su sezonski popularne torbe ili obuća.

Za preppy estetiku bi se moglo reći da je jedna od najinteresantnijih u pogledu aksesora u vidu rajfova, mašni, broševa, kravata ili čarapa i hulahopki specifičnih osnovnih ili zagasitih tonova crvene, žute, zelene i plave boje. Ovim modnim dodacima i nakitom koje ste možda i nasledili od predaka možete stilizovati setove muških i ženskih odela specifične siluete školskih uniformi – strukirane sakoe, ili suknje sa faltama i plise detaljima. Karakteristični su i komadi u gingam, pepito i kariranom printu, kao i varijacije prugi, a materijali za izradu su najčešće tvid i pamuk. Što se obuće tiče, nezaobilazne su mokasine, baletanke i takozvane Mary Jane cipele. A kada su frizura i šminka u pitanju, treba se držati klasike koja simbolizuje mladalački i zravi izgled kože i kose, kao i kod clean girl estetike.

Old money estetika je nekakva zlatna sredina između clean girl i preppy modela. Najzastupljenije su vanvremenske siluete košulja, pantalona i pulovera od najfinijih prirodnih materijala – pamuka, svile, vune, uz aksesoare od kože i svedeni skupoceni nakit. Suština old money estetike zasniva se na cistoj eleganciji i komadima liksuznih modnih kuća koje postoje vec generacijama i simbol su dobrog ukusa. Primer tih brendova su: Ralph Lauren, Chanel, Hermes, Loro Piana, Burberry, ArmaniOld money estetika odaje duh starog glamura, raskošnih silueta ravnih krojeva koje podižu svakodnevne kombinacije na viši nivo. Zato se uz ovakve komade često uparuju cipele sa potpeticom, salonke ili sling back modeli. Kao i kod ostale dve estetike, frizura i šminka treba da izgledaju uredno, ali i elegantno, te se za svečane prilike za koje je i najprikladnije odabrati ovu etstetiku i živeti u duhu filmskih diva, preporučuju i blagi ajlajner i crveni ruž.

Ovi trendovi oblačenja sa sobom povlače i popularizuju second hand i thrifting pokrete što u globalu doprinosi konzumiranju spore mode. Prateći ove estetike nikada nećete doći u situaciju da nemate šta da obučete jer se gotovo svi karakteristični komadi mogu nositi i kombinovati uz sve tek nadolazeće trendove, te će vam biti lako da ispratite one koji vam se dopadaju i inspirišu vas, a uz to kreiraćete i modnu kapsulu na kojoj će vam mnogi pozavideti.

NEWSLETTER

Prethnodni članak

“Mob Wife” estetika – očaravajuća pojava ili etički izazov?

Sledeći članak

Ako ste se pitali kako izgleda revija na snegu – Moncler ima odgovor

Ne propustite

Velika modna tranzicija: Matthieu Blazy novo lice na čelu modne kuće Chanel, Louise Trotter u Bottega Veneti

Istog dana kada je bivši kreativni direktor Bottege Venete, Matthieu Blazy potvrđen kao novi kreativni

Sve (čudne) ikonične kreacije Džona Galijana za Dior kojima je uspeo da promeni pravac visoke mode

Dizajner John Galliano (Džon Galijano) pre nego što je stupio na mesto

Uspon i pad Džona Galijana – sve o kontroverznom dizajneru koji je napustio modnu kuću Maison Margiela

Slavni modni dizajner Džon Galijano (John Galliano) neće više biti kreativni direktor