Salvador Dali bio je istaknuti španski umetnik koji je obeležio period nadrealizma. U nastavku teksta pročitajte kako je motiv čuvenih usana ostavio dubok trag u modi i dizajnu.
Usne su često bile izobličene ili prikazane na način koji je naglašavao njihovu senzualnost i privlačnost, zbog čega danas Dalijevu facinaciju usnama tumačimo kao njegovu potrebu za istraživanjem seksualnosti kroz umetnost.
Dali je takođe eksperimentisao sa modnim i kozmetičkim trendovima. Njegova saradnja sa modnim dizajnerima i kozmetičkim brendovima doprinela je popularizaciji nekonvencionalnih i ekscentričnih stilova širom sveta. Ovo su neke od njegovih najznačajnijih saradnji.
Usne na kreacijama Elsa Schiaparelli
Elsa Schiaparelli bila je italijanska modna dizajnerka koja je sa Dalijem sarađivala na nekoliko kolekcija. Schiaparelli je bila poznata po svojoj inovativnoj i ekscentričnoj modi, koristeći motiv čuvenih Dalijevih usana stvorila je komade poput haljina sa aplikacijama usana ili kaputa sa rukavima u obliku usana. Motiv usana u njenoj kolekcija bio je simbol feminizma.
YSL i usne kao simbol moći
Yves Saint Laurent je u svojoj kolekciji 1971.godine predstavio kolekciju „Liberation“ u kojoj je oživeo i slavio motiv Dalijevih usana, predstavljajući ih kao simbol moći.
Dalijeve usne inspiracija Prade
Motiv usana pojavio se i na čisto beloj tkanini u kolekciji Miuccia Prada 2000-tih. Kao inspiraciju koristili su komade italijanske dizajnerke Shiaparelli, a usne su pokrivale od ljubičaste do crvene i crno-bele boje.
Saradnja sa brendom Lancome
Salvador Dali sarađivao je i sa kozmetičkim brendovima , a najpoznatija među njima je saradnja sa brendom Lancome. Njegova fascinacija usnama u ovoj saradnji ogledala se u samom dizajnu proizvoda, a fokus saradnje je bio na pravljenju ruževa i proizvoda za negu usana.
Salvador Dali i njegova umetnička dela predstavljaju neiscrpnu inspiraciju za modne dizajnere brojnih brendova, zbog toga nam ostaje da ispratimo na koji način će njegovu zaostavštinu oživeti u nekim novim modnim komadima.