Foto: Pexels

Francuski rat sa brzom modom, na udaru poznati brend

Početak
20/03/2024

Francuski parlament je glasao u korist pooštravanja politike prema brzoj modi.

Reklame za brzu modu uskoro bi mogle biti zabranjene u Francuskoj prema novom predlogu radi suzbijanja zagađujuće industrije. Francuski parlament je glasao u korist zakona koji takođe predviđa kazne za jeftinu odeću zbog njenog ekološkog uticaja, u četvrtak, piše ekologika.rs

Mere predložene od strane poslanice Anne-Cécile Violland, sada će proći na glasanje u Senatu.

“Oduševljen sam ovim velikim napretkom”, napisao je ministar za ekološki prelazak Christophe Béchu u četvrtak. “Napravljen je veliki korak ka smanjenju ekološkog otiska tekstilnog sektora.”

Ultra brza moda je ekološka katastrofa

Béchu je bio glasni pristalica ovog zakona, pišući u utorak da “Ultra brza moda je ekološka katastrofa: odeća je loše napravljena, široko kupovana, retko nošena i brzo odbačena.”

On podržava predloženu zabranu reklamiranja proizvoda brze mode, uključujući i putem društvenih medija influensera, kao i uspostavljanje ekoloških kazni za odeću.

Béchu je takođe podržao jačanje informacija za potrošače od brendova brze mode o ekološkom uticaju njihove odeće, i rekao da bi trebalo da podstiču potrošače da ponovo koriste predmete.

Shein je cilj francuskog zakona protiv brze mode

Kinesko-singapurski brend brze mode Shein posebno je cilj ovog predloga.

“Shein nudi 900 puta više proizvoda nego tradicionalni francuski brendovi”, navodi se, dodajući da brend svakog dana izbacuje više od 7.200 novih modela odeće, sa ukupno 470.000 različitih proizvoda dostupnih.

To brendu omogućava da privuče širok spektar kupaca, postigne “velike ekonomske uštede” i naplati “sve niže cene”, navodi se.

Prošlog meseca, Shein je razmatrao kotiranje na Londonskoj berzi. U svom zahtevu, ultra brzom brendu mode, koji se prodaje u više od 150 zemalja širom sveta, ciljao je na procenu od oko 90 milijardi dolara, prema Blumbergu. To bi bio najveći ikada inicijalni javni ponuda na LSE-u, ali bi mogao izložiti njegove proizvodne prakse proveri.

Visoka rotacija jeftinih modnih predmeta “utiče na navike potrošača stvaranjem impulsa za kupovinu i stalnom potrebom za obnavljanjem”, upozorava predlog, sa negativnim ekološkim, socijalnim i ekonomskim posledicama.

Šta bi se promenilo po francuskom zakonu o brzoj modi?

Zakon predlaže jačanje informacija i svesti potrošača o ekološkom uticaju brze mode. Takođe traži podsticanje ponovne upotrebe i popravke odeće kako bi se suprotstavila kulturi odbacivanja.

Stavljanjem veće odgovornosti na proizvođače, predlaže kazne zasnovane na ekološkom uticaju i emisiji ugljenika robe, slično onima već nametnutim u automobilskoj industriji.

Foto: Pexels

Uzimajući u obzir stvari poput održivosti i recikliranja, to bi se primenjivalo postepeno i moglo bi dostići do 10 evra po proizvodu ili 50 procenata cene kupovine do 2030. godine, rekla je Violland za Radio France.

Osim promovisanja fer konkurencije za kompanije koje posluju održivije, kazne bi se koristile za finansiranje upravljanja otpadom, bonuse za popravke i kampanje podizanja svesti javnosti.

Konačno, zakon bi zabranio reklamiranje brendova brze mode i proizvoda, slično kao što je zabranjeno reklamiranje fosilnih goriva prema Zakonu o klimi i otpornosti.

Zakon je dobio podršku industrijskih glasova, uključujući francuskog dizajnera muške odeće i šefa Fédération Nationale de l’Habillement (Nacionalne federacije za odeću Francuske) Pierrea Talamona, koji kaže da bi brendovi koji se bave “komercijalnim marketingom i tehnikama prekomerne proizvodnje koje vas navode da kupite odeću da biste je nosili sedam do osam puta i onda je bacili u smeće” trebali biti kažnjeni.

Ovi igrači “ne stvaraju radna mesta već ih uništavaju”, dodaje.

Ostavite odgovor

Your email address will not be published.

NEWSLETTER

Prethnodni članak

“Crepeersice” – nova vrsta obuće sa čudnim poreklom

Sledeći članak

Cipele sa Nedelja mode koje želimo u svojoj prolećnoj kolekciji

Ne propustite

Velika modna tranzicija: Matthieu Blazy novo lice na čelu modne kuće Chanel, Louise Trotter u Bottega Veneti

Istog dana kada je bivši kreativni direktor Bottege Venete, Matthieu Blazy potvrđen kao novi kreativni

Sve (čudne) ikonične kreacije Džona Galijana za Dior kojima je uspeo da promeni pravac visoke mode

Dizajner John Galliano (Džon Galijano) pre nego što je stupio na mesto

Uspon i pad Džona Galijana – sve o kontroverznom dizajneru koji je napustio modnu kuću Maison Margiela

Slavni modni dizajner Džon Galijano (John Galliano) neće više biti kreativni direktor