Logistički izazovi, reorganizacija i previsoki troškovi…
Olimpijske igre još nisu počele, ali se već oseća umor, naročito među stanovnicima Ile-de-France. Da li zbog sveprisutnosti u medijima, neprestanog otkrivanja sve restriktivnijih mera, ili jednostavno zato što svako ima mišljenje i ne libi se da ga slobodno iznese?
Za modnu industriju ovo pitanje je od najveće važnosti.
U iščekivanju ovog međunarodnog događaja, Federacija visoke mode je već odredila datume letnje Nedelje visoke mode kako bi izbegla preklapanje sa Olimpijskim igrama. Pored toga, tu je i Vogue World parada, uz podršku Ane Vintur. Iako je tradicionalno ovo doba godine najatraktivniji period za Pariz, bilo u smislu mode, turizma ili turizma vezanog za modu, ovog puta je pod velikim uticajem Olimpijskih igara.
U nastavku objašnjavamo kako ovo može poremetiti Nedelju mode i koja rešenja se razmatraju.
Čini se da se Nedelja mode u Parizu sprema da se suoči sa nizom velikih logističkih izazova. Među njima su pojačane bezbednosne provere i planirano zatvaranje puteva oko olimpijskih lokacija. Kako ističe Paskal Morand, predsednik FHCM (Federacije visoke mode i mode), „mogućnost da efikasno koordiniše bezbednost, isporuke i proizvodnju zavisiće od bliskog dijaloga sa vlastima i brendovima“.
Samo planiranje događaja se takođe pokazuje problematičnim, jer koordinacija datuma i lokacija događaja postaje složenija. Ikonične lokacije koje se tradicionalno koriste za modne revije trenutno su prilagođene za olimpijske događaje.
Pored rekvizicije izložbenih prostora, zatvaranja puteva i javnih trgova za transformaciju u olimpijske zone, dešavaju se i veliki poremećaji u kretanju stanovništva. Poznate ulice Pariza će se privremeno transformisati, potencijalno izazivajući kašnjenja i komplikacije. Da bi se ublažio ovaj uticaj, postala je neophodna bliska saradnja između organizatora događaja i lokalnih vlasti. Prema poslednjim informacijama, u toku je proaktivna saradnja sa nadležnima kako bi se obezbedila nesmetana koordinacija događaja. Sigurnosne zone su pažljivo ocrtane, dok su rizična područja pronađena.
I to nije sve: održava se stalni dijalog sa brendovima koji učestvuju kako bi se osiguralo da se njihove specifične potrebe uzmu u obzir. „Ovo je logistički izazov bez presedana za modne brendove i učesnike Nedelje mode“, kaže Emanuel Hajman, izvršni direktor La Mode En Images. Međutim, FHCM ostaje nepokolebljiv, napominjući da je skoro 90% brendova potvrdilo svoje prisustvo u sezoni prikazivanja muške konfekcije i visoke mode.