U novoj rubrici “Modni omaž” na LA VIE EN ROSE, svake nedelje možete pratiti i prisećati se silova poznatih koji su nekada oplemenjivali naše društvo. Možda vam baš neki od njih bude inspiracija za formiranje sopstvenog stila.
Ovaj tekst posvećujemo stilu Marlen Ditrih, koji je ujedno bio inspiracija za pre-fall kolekciju modne kuće Dior, predstavljenu 15. aprila u Njujorku.
Marlen je bila intrigantna i misteriozna žena čiji je život bio prepun ljubavnih afera sa poznatim muškarcima kao što su Kirk Daglas, Frenk Sinatra, Ernest Hemingvej, Geri Kuper, Džon Vejn, Remark, Hemfri Bogart i mnogi drugi. Deklarisala se kao biseksualka i privlačila ogromnu pažnju noseći muško odelo. Duboko je žalila za dekadentnim, predratnim godinama Berlina, kada je vodila buran noćni život.
Kakav je bio stil Marlen Ditrih i po čemu se izdvajala?
Čuvena glumica bila je poznata po rigidnim, a opet neobično zavodljivim i elegantnim kombinacijama. Rušila je stereotipe o muškom i ženskom načinu odevanja, imala je “mušku energiju”, a bila je oličenje ženstvenosti, elegancije i seksepila.
U doba Marleninog Holivuda, podrazumevale su se haljine i nije bilo govora da žena ne bude ono što se pod tim terminom podrazumevalo: nežna, elegantna, kao pahuljica. Sve dok Marlen Ditrih nije stala na scenu na visokim potpeticama, u muškom odelu, sa čuvenom muštikolom među prstima koja ju je svida pratila, i šokirala konzervativce svojim adnrogenim stilom.
Visoko izdignute tanke obrve, slične kao i kod Edit Pjaf, bile su njen zaštitni znak.
Frak, cilindar, leptir mašna ili kravata bili su način da se suptilno pobuni protiv stereotipa i konzervativizma, da udahne život učmalom Holivudu, da na scenu iznese energiju jake, samostalne, hrabre žene koja se ne libi da ima stav i da ga pokaže.
Nosila je raskošne haljine, a bila je poznata još i po crnom satenu, ogrnuta perjem ili krznom. Marlen je tako stavljala do znanja da žena nije ono što nosi, već kako nosi.
Ona je razmišljala svojom glavom i nije mnogo marila na tuđa mišljenja, iako su mnogi o njoj pričali. Iz tog razloga, stil Marlen Ditrih ne može da se ogleda u garderobi, već u stavu, u principu, u želji da se isproba nešto novo, da se odbace stare, prašnjave norme.