Foto: Instagram/ @swarovski

Da li ste zapazili sve sitnice na ovogodišnjoj Met Gali? – Tajna je u detaljima…

Početak
11/05/2024

Da, još uvek pričamo o ovogodišnoj Met Gali čija se svetlucava prašina još uvek nije slegla, te vam predstavljamo i one najsitnije detalje

Inspiracija iza ove, Gala večere Instituta za kostime, Metropoliten muzeja u Njujorku, bila je “Bašta vremena”, tačnije, “Uspavane lepotice: Ponovno buđenje mode”. Kako i sami organizatori priznaju, preveliki broj mogućnosti za odgovor na temu, bacio je mnoge u nedoumicu. Sama ideja je bila dobra, ali aktuelizacija ne može ni prići onoj koju smo doživeli 2018, kada je tema bila “Nebeska tela: Moda i katolička crkva” i koju pamtimo kao najbolju do sada. No ipak, interesantno je čuti priče koje su inspirisale izglede zvanica i videti njihove jedinstvene interpretacije teme. U mnogim slučajevima, tajna je upravo u modnim detaljima...

Četiri godišnja doba posuta milionima Svarovskih kristala

Foto: Instagram/ @swarovski

U mnoge kreacije ove godine uloženo je mnogo truda, tako je za izradu haljine Toma Brauna, koju je nosila Džidži Hadid, bilo potrebno više od 13. 000 sati. Vreme uloženo u ručnu izradu osnovna je karakteristika mnogih kreacija visoke mode koje smo imali prilike da vidimo, a koje su u skladu sa temom simbolično inspirisane cvetnim motivima. Među takvim ručno rađenim dizajnima, oni od Svarovskih kristala posebno su zablistalai. Sam brend, Svarovski osmislio je impozantne modne dodatke ili čak kompletne haljine od dragulja, inspirisane motivima iz “Bašte”, za kako i sami kažu: “Prijateljice i saradnice kuće”. Kreativna direktorka brenda, Djovana Engelbert, zajedno sa Anok Jai, Iman Hamam i Karli Klos pojavila se u ansamblu nazvanom “Četiri godišnja doba”.

Foto: Instagram/ @swarovski

Od ovih kreacija koje pojedinačno predstavljaju svako od godišnjih doba koja hujaju kroz “Baštu vremena” posebno se istakao detalj u vidu korsta i nakita, od roze dragulja, koji formiraju prolećno cveće na telu Karli Klos. Ova kreacija savršeno interpretira dress kod “Bašte vremena”.

Pesak vremena Tajle i Olivijea

Kreativni direktor Balmana, Olivije Rustang, kreirao je nesvakidašnje kreacije za sebe i pevačicu Tajlu, koja je ove godine debitovala ma Met Gali. Sama metafora Balmanovih kreacija od peska možda i najbolje odgovara viziji organizatora i savršeno korespondira sa ovogodišnjom muzejskom postavkom. To je koncept komada koji su samo jednom obučeni, satkani tako da pričaju priču o zaista nestvarnom, koji tonu u san, u nadi da će ih neko, nekada ponovo probuditi. Pažnja odana ovoj simbolici izražena je i u vidu modnog dodatka koji je Tajla nosila kao “tobicu“. To je bio “pesak vremena” u staklenom peščanom satu.

Foto: Instagram/ @was

Na sličnoj zamisli bazira se još jedan modni detalj sa simbolikom koja podstiče na razmišljanje. Naime, pevačica Kamila Kabeljo u metalik haljini Ludovika de Sen Sernina, takođe je “torbicom” odala počeast ovoj specifičnoj viziji organizatora. Samo jednom nošena, ova “torbica” od leda, čiji se lanac brzo “pokidao” otopivši se, delo je Jane Wade brenda. A bakarna ruža u bloku leda koji je nastavio da se topi dok je pevačica hodala čuvenim stepenicama, savršeno je usklađen detalj sa samim logoom ovogodišnje večere – ružinim cvetom.

Foto: Instagram/ @was

Trnova Ružica u izvođenju Lane Del Rej

Foto: Instagram/ @metgalaofficial_ 

Mnogo kreacija odgovorilo je na drugi deo fraze “… Ponovno buđenje mode”. No ipak, Lana Del Rej, uradila je to jako dobro, u kreaciji Sena Mek Gira, dizajnera kuće Aleksandar MekKvin, koja je referenca na MekKvinov rad iz jesenje kolekcije za 2006. godinu. Iako je, prema priči, imala nešto drugačiju viziju, ne možemo da ne primetimo da je usput uspela i da odgovori na prvi deo fraze, “Uspavane lepotice…”, gotovo savršeno. Neodoljivo je podsećala na Auroru, ili možda na Grdanu, dok je sa detaljem u vidu prstena u obliku ružinog cevta, sa velom i okovana trnjem šetala zelenim tepihom. Uz još jedan pomen ruže i još jednu referencu na “Baštu vremena”, bio je to kompletan i jedini logičan odgovor na temu, u svakom smislu, po mišljenu mnogih Laninih obožavatelja.

Foto: Instagram/ @was

Arianino secaćne na Glindu – dobru vešticu

Foto: Instagram/ @was

Logična asocijacija na ovogodišnju temu, svakako su bile vile, te nije ni čudo što se popularna pevačica u Ariana Grande odlučila da nas svojom šminkom i frizurom, podseti na Glindu, dobru vešticu iz priče. Ariana je jedna od retkih koji su se ove godine osmelili da specifičnim make up-om privuku dodatnu pažnju sveta lepote i mode. Pevačicin glam tim, u saradnji sa stilistkinjom Mimi Kutrel, imao je na umu dve ključne poruke. Šminka je, kao što smo rekli, inspirisana dobrom vešticom, a ogleda se u malenim, ručno izrađenim krilima od latica koja su zalepljena na Arianine slepoočnice i u takozvanoj “Glinda plavoj” boji kose, svezanoj u Arianin prepoznatljivi rep. Ostatak izgleda, od tena, do same haljine, treba da bude refernca na biserni sedef. Biser je od posebene važnosti u Arianinom životu, pa je svetlucavu simboliku za nju oživeo brend Loeve, najpre eterskim korsetotom, a onda i ostatkom izgleda od mnogo slojeva šifona.

Loeve je u sličan korset obukao i glumicu Tejlor Rasel. Međutim, u njenom slučaju ključni element za izradu bilo je drvo, zapravo materijal napravljen da naliči pravom drvetu. Džonatan Andersen, “mozak Loeve oprecije”, neverovatnim konceptima, od prerađenih materijala, zaista je ponovo probudio prirodne elemente “Bašte vremena” na nekonvecionalan način.

Tajanstevna Dama Leptir

Pored vilinskih motiva, imali smo priliku da primetimo i kako se motivi leptira ponavljaju. Osim domaćice večeri, Dženifer Lopez u Skijapareliju, neverovarnu haljinu sa motivima leptira nosila je još jedna dama, koja je mnogima bila nepoznata sve do sada. Mona Patel, prozvana je za tajnastvenu “Damu Leptira”, nakon što je na Galu došla u haljini Irsi van Herpen, koja je sašivena tako da naliči krilima leptira iz svih uglova. Na rukama, Mona je imala mehanizovane detalje, koji su takođe izgledali kao leptiri u pokretu, a koje je stvorio Kasi Kuran, kinetički umetnik, inače njen dobar prijatelj. Ovaj fascinantni stajling delo je La Roša, koji je tokom večeri objasnio svima zašto trenutno važi za najboljeg u svom poslu, stilizujući Zendaju u dve neverovatne haljine, kao i našu “Leptir damu”.

Tako je Mona, lepotica iz Indije, filantrop i biznismenka, sa diplomama Harvarda, Stenforda i MIT-a, za jednu noć dobila ogroman broj pratilaca na Instagramu i to upravo ovim stajlingom, koji je na ulazu u muzej predstavio i tehnološki aspekt postavke, imajući u vidu da su neki od komada ove izložbe “ponovo probuđeni” baš uz pomoć tehnologije.

NEWSLETTER

Prethnodni članak

IT komad leta – retro model bermuda koji ćete kombinovati uz sve

Sledeći članak

Zanimljivost o Maison Margieli – modnoj kući koja intrigira javnost

Ne propustite

Velika modna tranzicija: Matthieu Blazy novo lice na čelu modne kuće Chanel, Louise Trotter u Bottega Veneti

Istog dana kada je bivši kreativni direktor Bottege Venete, Matthieu Blazy potvrđen kao novi kreativni

Sve (čudne) ikonične kreacije Džona Galijana za Dior kojima je uspeo da promeni pravac visoke mode

Dizajner John Galliano (Džon Galijano) pre nego što je stupio na mesto

Uspon i pad Džona Galijana – sve o kontroverznom dizajneru koji je napustio modnu kuću Maison Margiela

Slavni modni dizajner Džon Galijano (John Galliano) neće više biti kreativni direktor