Mnogo je zanimljivosti o Beogradu za koje verujemo da niste čuli. Znamo da vam je poznat naziv krug dvojke, ali da li znate šta je i pre njega postajlo u srpskj prestnici?
Pre čuvenog kruga dvojke najpoznatija tramvajska linija bila je logično – jedinica.
14. oktobra 1892. godine konjska zaprega povukla je prvi tramvaj sa brojem 1. Trasa ove linije bila je od Kalemegdana do Slavije. Nakon I svetskog rata pojavljuje se i dopunska linija 1a koja saobraća od Hrama Svetog Save do Crvenog Krsta.
Okretnica pod imenom Knežev spomenik bila je smeštena na Pozorišnom trgu odakle su posle kretale i mnoge druge linije, kao 3 i 9. Čuvena jedinica pada u zaborav kada 1947. u prestonicu dolazi prvi trolejbus koji menja ovu tramvajsku liniju u trolejbusku.
Neko vreme kec je bio trolejbus, pa su kasnije pokušali i da vrate tramvaj, međutim nikada više nije bilo krcato kao na samom početku pre otvaranja drugih linija.
Tako danas u sećanju svih ostaje čuvena dvojka dvojka i njen famozni krug po centru.
Točkovi na struju
Beograd je jurio u korak s vremenom. Elektrifikacija se širila, dalekovodi razvlačili i ubrzo je struja počela da menja konjsku zapregu. Prva tramvajska linija na struju puštena je već 1894. samo godinu dana od završetka prve električne centrale, piše 011 info.
Taman pred leto, šinama se zakotrljao električni tramvaj. Od milošte prozvan “Čičica”, brisao je ulicama brzinom od 10 km/h, vozajući Dušanovom ulicom, preko Rige od Fere i Gonjeg gradskog polja, sve do Pristaništa. U to vreme, duž Ulice kneza Miloša i Topčiderskog puta, nalazilo se nekoliko skretnica za mimoilaženje tramvaja. Tokom toplih letnjih dana, za “varošku železnicu” je kačen i otvoreni vagon kako bi gospoda bolje uživala u vožnji. Drvene klupe na kojima se sedelo, nalazile su se na sredini vozila, dok je kondukter naplaćivao karte različitih boja (u zavisnosti od broja stanica koje je putnik želeo da preže) skačući po daskama kojima je vagon bio oivičen sa spoljne strane.