Danas, samo pola sata nakon ponoći, dočekali smo zvanični povratak ikonične revije brenda Victoria’s Secret u Njujork, na mesto gde je sve i počelo.
Nakon šest godina zvanice su na simboličnom, roze tepihu dočekale Olivia Culpo i Tefi Pessoa. Kada je Emapire state building bljesnuo ružičasto šou je počeo…
Prvi put u istoriji svi performeri bile su muzičke zevezde ženskog pola, u 6 blokova smenjivale su se Lisa, Tyla i čuvena Cher. Pistom je prosetalo 50 modela iz 25 različitih zemalja, te se u samom etnicitetu, ali i u tipovima gradje mogao primetiti diverzitet koji po povratku brend propagira. Večeras je sve nas iznenadilo pojavljivanje supermodela Kate Moss, a debitovale su i Ashley Graham, Devyn Garcia, Paloma Elsesser, Anok Yai, Alex Consani… Imali smo priliku da primetimo i dobro poznate “andjele” kao što su Gigi Hadid, koja je otvorila reviju, Bela Hadid, Barbara Palvin, Taylor Hill, Jasmine Tookes, Behati Prinsloo, Candice Swanepoel, Imaan Hammam, Grace Elizabeth, ali i Adriana Lima, Alessandra Ambrosio i Tyra Banks, koja je posle 20 godina ponovo zatvorila šou.
Još jedna novost koju je sa sobom donela digitalna stvarnost i partnerstvo sa Amazonom je mogućnost live kupovine, te su glamurozni svetlucavi komadi donjeg veša, pretežno crne, bele, crvene i roze boje već dostupni za kupvinu.
Mišljenja publike su podeljena usled drastičnog smanjenja budžeta koji se odrazio na produkciju i vizuale, ipak, ceo događaj možete pogledati na YouTube kanalu Victoria’s Secret, ako to već niste učinili, a u nastavku teksta otkrićemo vam par Viktorijinih tajni…
Potrebe osnivača – muškaraca ili žena?
Pre i posle svega moramo se podsetiti da je ovaj brend, iako stvoren za žene, nastao kako bi zadovoljio potrebe muškaraca… Kako sama priča kaže Victoria’s Secret osnovao je Roy Raymond 1977. godine u San Francisku, nakon što je želeo da kupi donje rublje za svoju ženu, Donnu, ali se osećao neprijatno u tradicionalnim radnjama. Odluku da istraži tržište i razvije koncept udobnog i privlačnog prostora za kupovinu donjeg rublja sproveo je tokom osam godina. Kada je otvorio prvu prodavnicu, postavio je standarde za intimnu modu, nudeći proizvode u atmosferi koja je slutila na luksuz i zavodljivost. Raymond je kasnije prodao brend, 1982. godine, kompaniji Leslie-a Wexner-a, koja je znatno proširila njegovu popularnost. Nakon prodaje brenda, Roy Raymond je krenuo u različite poslovne poduhvate, ali nijedan nije postigao sličan uspeh. Osećajući pritisak i nezadovoljstvo, suočio se s ličnim i profesionalnim izazovima. Nažalost, 1993. godine, Raymond je skočio s mosta Golden Gate u San Francisku, što je šokiralo njegove prijatelje i porodicu. Njegova smrt označila je tragičan kraj priče o osnivaču brenda koji je revolucionisao industriju donjeg veša.
Tajna imena
Victoria’s Secret dobila je ime po kraljici Viktoriji kako bi evocirala eleganciju i romantiku viktorijanskog doba. Ovaj period bio je poznat po strogim normama i sofisticiranim stilovima, što je brendu omogućilo da spoji tradicionalnu ženstvenost s modernim pristupom donjem rublju. Ime sugeriše tajnu zavodljivosti koja leži u ženama, stvarajući misterioznu i privlačnu sliku koja je odmah privukla pažnju potrošača.
Ikonični simboli
Victoria’s Secret Fashion Show prvi put je održan 1995. godine u Njujorku, a ideja je proizašla iz želje da se donje rublje predstavi na glamurozan i zabavan način. Kreativni tim, predvođen Edwin-om Bang-om, želeo je da spoji modu i zabavu, stvarajući spektakl koji bi uključivao performanse i izvođače. Ovaj događaj brzo je postao tradicija, a ikonična krila i modeli poznati kao “anđeli” simbolizovali su luksuz i zavodljivost brenda. Međutim, iako su “andjeli” predstavljali brend koji slavi žensku lepotu, često su kritikovani zbog promovisanja nerealnih standarda lepote, posebno na kastingima, sa kojih modeli svedoče o strogim dijetama i treninzima, koji se mogu pronaći i na internetu, a nisu zdravi fizički, a ni psihički. Ipak, tokom godina, revija je evoluirala u globalno prepoznatljiv spektakl, privlačeći milionsku publiku širom sveta. Postala je poznata i po prepoznatljivoj ružičastoj boji i prugastom dezenu, koji su odražavali energiju i stil brenda. Događaj je bio popularan sve do 2018. godine, kada je ugašen zbog opadanja gledanosti i kritika o zastarelim i iskrivljenim standardima lepote.
Tradicija i čast nošenja komada optočenog dragim kamenjem
Sada već čuveni Fantasy Brushalter prvi put se pojavio 2001. godine na Victoria’s Secret modnoj reviji, a nosila ga je supermodel Heidi Klum. Ovaj poseban komad dizajnirao je renomirani dizajner Sandeep Madaan, a inicijalna ideja potekla je od tadašnjeg kreativnog direktora Edwin-a Bang-a, koji je želeo stvoriti luksuzni komad donjeg rublja koji bi zabeležio pažnju i simbolizovao glamur brenda. Tradicija izrade uključuje upotrebu luksuznih materijala poput dijamanata, zlata i svile, čineći ga pravim umetničkim delom, dok su cene iz godine u godinu na revijama varirale od 1 do 15 miliona dolara, čineći ga jednim od najskupljih komada donjeg rublja ikada kreiranih.
Rast, razvoj i rađanje PINK-a
Ogranak brenda Victoria’s Secret – PINK nastao je 2002. godine kao odgovor na rastući interes koji je pokazala mlađa populacija. Pored ležernijeg donjeg veša za tinejdžere, predstavili su i aktivni veš i sportske komade, kao i linije kupaćih kostima. Cilj je bio kreirati liniju koja će odražavati energiju i slobodu tinejdžerskog života. PINK se brzo istakao svojim prepoznatljivim simbolima, poput psa, koji simbolizuje prijateljstvo i zabavu, a njegov karakterističan stil i jarke boje postali su omiljeni među mladima, čime je PINK uspeo da stvori jedinstvenu zajednicu.
Kontroverze koje su okružile brend tokom godina
Tokom godina brend je nailazio na brojne kritike. Na internetu postoji više stotina tekstova, fotografija i video formata koji svedoče o iskrivljenoj slici standarda ženske lepote, praćene ispovestima bivših zaposlenih i modela.
Možda najbizarniji jeste slučaj šefa marketinga Ed-a Razek-a. Naime, 1. februara 2020. godine, The New York Times objavio je istraživački članak na temu “kulture mizoginije” u Victoria’s Secret-u, u kojem se prikazuje dugogodišnji izvršni direktor Ed Razek i njegovo neprimereno seksualno ponašanje. Razek je bio ključna figura brenda, ali su njegovi brojni komentari, uključujući kritike plus-size i transrodnih modela, izazvali haos i doprineli gašenju modne revije. Tvrdio je da takvi modeli ne odgovaraju idealima fantazije koje je brend nastojao da prikaže, što je naišlo na oštru osudu javnosti i dodatno naglasilo potrebu za modernizacijom brenda i njegovih vrednosti. Najzapaženiji pokušaj skretanja pažnje na tu vrstu kontroverznosti brenda svakako je muzička numera Victoria’s Secret koju izvodi pevačica i kantautorka Jax.
Dolazak u našu zemlju
U poslednjih par nedelja šire se glasine da će ovaj brend otvoriti prodajno mesto u Srbiji. Navodno, prvu radnju možemo da očekujemo u šoping centu Ušće u Beogradu, tokom maja naredne godine.