Jedan od najstarijih i najtajnstvenijih brendova u svetu mode, svakako je “Goyard”. Duga istorija ovog, izvorno francuskog brenda, prekrivena je luksuznim velom misterije i intrige. Nakon što je brend doživeo izvestan rast popularnosti u proteklih godinu dana, brojna pitanja uzburkala su osećanja ljubitelja mode. Stoga, u nastavku pružamo odgovore na pitanja:
Da li je Goyard najstariji luksuzni brend na svetu?
Iako nije zasigurno najstariji brend u svetu mode, Goyard definitivno važi za jedan od pionirskih luksuznih brendova. Najstariji je brend kožne galanterije koji još uvek posluje. Naime, modnu kompaniju pod imenom Maison Martin iz 1792, Froncois Goyard otkupio je i preimenovao 1853. godine. Te je priški brend Maison Goyard, iz tog doba poznat po putnim kovčezima i koferima za aristokrate, samo godinu dana stariji od svog najvećeg konkurenta, čuvenog Louis Vuitton-a.
Tek nakon 1998. kada je Jean-Michel Signoles kupio ovu, do tada strogo porodičnu kompaniju, Goyard-ova proizvodnja i prodaja su se osim po Francuskoj, proširile i na čitavu Evropu, Aziju, Severnu i Južnu Ameriku.
Zašto je Goyard-ov logo slovo Y ?
Goyard-ov čuveni logo verovatno je jedan od najprepoznatljivijih u svetu mode. Sada već kultni print u obliku isprepletenih slova Y formiranih od sitnih tačkica u tri različite boje, dizajnirao je Edmond Goyard, 1892. godine. Skoro ceo jedan vek kasnije, tačnije 1982, ovaj simbol dobio je ime Goyardine, kako ga i danas zovemo.
Nasuprot ostalim modnim kućama koje su za svoj logo odabrale početna slova imena, Goyard-ovo Y zapravo odaje počast dugoj porodičnoj tradiciji. Naime, brojni članovi porodice Goyard su se u davno vreme bavili poslom prevoženja isečenih stabala za drvogradnju putem rečnih tokova. Upravo te naslagane cepanice metaforički su stubovi brenda Goyard kakav danas poznajemo.
Da li su Goyard torbe ručno oslikane?
Goyard je ručno oslikavao svoj Goyardine print do perioda ranih 2000-tih, kada su prešli na takozvanu mehaničku sito štampu. Personalizovane detalje, poput inicijala, ipak i danas ručno oslikavaju Goyard-ovi majstori.
Torbe ovog brenda napravljene su od kombinacije konoplje, lana i pamuka. Specijalnim procesom oblažu se kako bi postale vodootporne i dobile na izdržljivosti. Iako Goyard i dalje tvrdi da je njihov material sa printom otporan na oštećenja izazvana vremenskim uslovima, brojna svedočenja sa društvenih mreža im ne idu u prilog. Oštećenja prilikom dužeg nošenja i korišćenja novih modela, navodi mnoge da se zapitaju da li je kvalitet Goyard-ovih proizvoda onakav kakvim ga pamatimo i da li je u skladu sa cenom koju plaćamo…
Misteriozno iskustvo kupovine u Goyard-u
Goyard je od svojih samih početaka bio dosta zatvoren za javnost. Ni novo, elektronsko doba u kome živimo nije navelo vlasnike da to drastično promene. Zato se Goyard minimalno oglašava i reklamira na internetu, a cene proizvoda ne možete pronaći čak ni na njihovom zvaničnom sajtu. Ipak, veruje se da su dosta visoke, poput onih u Hermes-u ili Chanel-u.
Kupovinu možete obaviti isključivo uživo, u luksuznom enterijeru Goyard butika, uz garantovano visko zadovoljstvo. Vaša kupovina biće evidentirana i komad će putem serijskog broja biti ispraćen u slučaju da pokušate da ga preporodate. Zamenu možete izvršiti u istoj radnji u narednom periodu od dve nedelje.
Da li je Goyard ponovo u trendu?
Kako Goyard važi za jedan od brendova koji se prenosi u nasleđe modnim entuzijastima, on nikada ni ne može izaći iz mode. Ipak, u mesecima za nama mogli smo da primetimo sve više Goyard komada na fotografijama popularnih uticajki. Razlog tome može biti trend boja koji je Goyard možda i nesvesno ispratio.
Od samog nastanka Goyard modelli izrađivani su u neutralnim bojama poput crne i braon. Međutim, nakon već pomenute 1998, Jean-Michel Signoles, obogatio je Goyard-ovu paletu, belom, sivom, crvenom, narandžastom, zelenom, plavom, teget i najzad burgundy nijansom, za koju svi znamo da važi za favorit sezone.
Goyard nudi četiri kategorije: putnu operemu, torbe, aksesoare za muškarce i žene, opremu za kućne ljubimce. Svaka od ovih kategorija izrodila je kvalitetne favorite ljubitelja luksuznih dobara.
Na primer, najpopularniji modeli Goyard-ovih torbi bile su i ostale Saint Louis tote dizajnirana 1930-ih i Artois tote. Svojim praktičnim dizajnom neodoljivo podsećaju na Louis Vuitton-ovu Neverfull torbu. Upravo iz tog razloga mladi ih sve češće koriste kao putne carry-on torbe ili školske torbe.
Posebno su interesantne verzije za ljubitelje pasa koje služe za nošenje malih ljubimaca u njima. Na kraju krajeva, Goyard ipak važi za jedan od prvih modnih brendova koji je kolekcije kožne galanterije posvetio čovekovim najboljim prijateljima. U modnim krugovima veruje se da su psi još jedan nezvanični simbol ovog brenda, čemu svedoče gotovo sve njihove kampanje.