Pričom o osnivaču brenda AVON koji je od 1886. godine poklanjao svoje proizvode, najavljujemo veliko praznično darivanje

Početak
03/12/2024

Svima je dobro poznat brend Avon, koji je takođe i jedna od pristupačnijih kozmetičkih linija za dame, ali verujemo da ne zna svako priču o tome kako je ovaj brend nastao i ko je njegov osnivač.

Iz tog razloga smo za vas pripremili zanimljiv tekst o životu ovog čoveka, ali i samom Avon-u koji se “rodio” davne 1886. godine.

Osnivač poznate kozmetičke linije bio je Dejvid Hol Mekonel (David H. McConnell) rođen u Njujorku 1858. godine. Mekonel je bio impresivan vizionar, hrabar kršilac pravila, i iznad svega, broj jedan za sve žene tog doba.

Ali… nije nameravao da stvori kompaniju. Imajući sve na umu, Mekonel je prihvatio svoju sudbinu, napustivši posao sa knjigama da bi prodavao parfeme. Sa sedištem u Njujorku 1886. godine, lansirao je liniju mirisa pod okriljem The California Perfume Company. (Kompanija je postala poznata kao AVON od 1928. godine, nazvana po Stratfordu na Ejvonu, rodnom mestu Mekonelovog omiljenog dramskog pisca, Šekspira) – “Bard of Avon”

Bio je to radikalan poslovni potez iz 1886. godine ali Mekonel je verovao u moć zajednice i bio je strastven u pružanju ekonomske slobode ženama.

Mekonel je prodavao liniju u susednim državama i malim gradovima, klijentima koji su bili kod kuće i koji nisu imali načina da odlaze do prodavnica da ih nabave. Ironično, zavisnost žena od kozmetike u to vreme je dovela do ranog uspeha Mekonela. Ovo se dramatično promenilo kada je angažovao svoju prvu žensku predstavnicu prodaje, Persis Foster Ejms Albi, koja je bila supruga i majka dvoje dece i zaslužna je za stvaranje sistema kompanije za distribuciju proizvoda kakvu i danas poznajemo.

Foto: Wikipedia/Public domain

Dakle, šta je Avon Lady/Avon dama? Termin je skovala kompanija davnih dana i predstavlja jedinstvene uloge. Kompanija dozvoljava svojim zaposlenima da kupuju proizvode kao i literaturu te preprodaju artikle u slobodno vreme u sopstvenom stilu – upravo ono što je Mekonel radio kao prodavac knjiga. Avonov prvi pristup te vrste prodaje kozmetike je onaj koji je omogućio brendu da se ističe više od jednog veka.

1887, samo godinu dana u poslovanju sa parfemima, Mekonel je zahvaljujući prvoj zaposlenoj dami, uposlio tim od 12 ženskih predstavnika koji su imali zadatak da plasiraju i prodaju liniju mirisa.

Godine 1905. kompanija je pokrenula Outlook magazin, publikaciju za deljenje saveta zaposlenima i informisanje predstavnika o novostima kompanije. Sledeće godine, Avon je imao dovoljno proizvoda da objavi prodajni katalog, što je potez koji je pomogao da prodaja znatno poraste.

Do 1906. godine, prvi Avonov štampani oglas je objavljen u časopisu Good Housekeeping, koji je 1931. dao “pečat odobrenja” za 11 Avon proizvoda, što je rekordan broj za jednu kompaniju. Kada su nastupile 50-te, Avon je pokrenuo svoju kultnu reklamnu kampanju “Ding-Dong, Avon Calling“.

Trajala je od 1954. do 1967. godine, što je čini jednom od najdugotrajnijih i najuspešnijih reklamnih kampanja u istoriji. Otprilike u isto vreme (1955) osnovana je Avon fondacija sa misijom promovisanja humanitarnih akcija za žene, a danas se uglavnom fokusira na borbu protiv raka dojke i nasilja u porodici.

Avon je otvorio radna mesta kako bi pomogao ženama (a sada čak i nekim muškarcima!) širom sveta; Avon ima predstavnika na pet kontinenata i u preko 100 zemalja. Priroda poslovanja usredsređena na žene u poslednjih 125 godina bila je vredna divljenja. Od slučajnog posla sa parfemima do globalne kozmetičke korporacije, Dejvid H. Mekonel je postigao mnogo više nego što je ikada nameravao da uradi, samo slušajući svoj osećaj — i pomogao je ženama tako što im je otvorio put u posedovanju sopstvene karijere.

1959. godine počeo je sa radom u Velikoj Britaniji i danas Avon predstavlja jedan od tri najbolja kozmetička brenda u zemlji sa rastućim udelom na britanskom tržištu.

Naslovna fotografija: Wikipedia/Public domain

Ostavite odgovor

Your email address will not be published.

NEWSLETTER

Prethnodni članak

Borba sa ispucalim rukama tokom zime – izdvojili smo kreme koje će u kratkom roku “nahraniti” vašu kožu

Sledeći članak

Serge Lutens – jedinstvena mirisna nota inspirisana umetnošću

Ne propustite

Za muške nedoumice – ako ne znate šta da poklonite svojoj dami, donosimo predlog parfema s kojima nećete pogrešiti

Parfem je nevidljivi pečat naše ličnosti. On oslikava naš ukus i pravi

Ove prirodne pilinge možete napraviti kod kuće – održaće vašu kožu glatkom tokom celog rana

Prirodni pilinzi su sjajan način da očistite kožu od mrtvih ćelija i

Serge Lutens – jedinstvena mirisna nota inspirisana umetnošću

Bili smo u radnji Serge Lutens (Serž Lutens) u Jardin de Palais