Razvijen da se uklopi u svet prirode, čuveni leopard i njegove šare su uradile prilično dobar posao u kultnom isticanju. Teško da prođe i zima, a da se Kate Moss ne fotografiše kako izlazi iz londonskih, često posećivanih mesta u svojoj vernom veštačkom krznu sa ovim printom.
Od kraljevske porodice do pank-rokera, carstva kiča do sofisticiranosti, jeftinih garderobi do visoke mode, postoji mnogo različitih lica leopard printa…
U nastavku donosimo njegovu evoluciju kroz poslednjih sto godina mode.
1920-ih i 1930-ih godina:
Od trofeja (kože leoparda) koji su visili na zidovima kancelarija “velikih” ljudi zbog uspešnog ubistva u lovu, do kože leoparda koju su nosile filmske zvezde, domaćice i šiparice – ovaj print je postao istaknut u dvadesetim i tridesetim godinama prošlog veka.
Ovo se delimično svodilo na ubrzanje masovne proizvodnje odeće inspirisane privlačnosću holivudskih starleta. Zaslužan je i pokret ,,New Look”, koga su predvodili dizajneri poput Kristijana Diora, koji je za print rekao: ,,Ako ste pošteni i slatki, nemojte ga nositi”, i Lanvin koji je tih godina pravio haljine od svile i viskoznog krepa ukrašene upravo ovom šarom.
1940-ih i 1950-ih:
Četrdesetih i pedesetih godina su američke pin-up devojke prihvatale šablon, noseći ukrašene korsete, donje rublje i haljine koje su doprinele erotizmu. Tada je američki brend donjeg rublja Vanity Fair počeo da prodaje donji veš sa leopardovim printom.
U pedesetim, štampa je doživela još jednu renesansu. Krzneni kaputi su postali osnovni statusni simbol među imućnim ljudima, i dok je bilo krzna zeca i lisice, samura i kune, kože velikih mačaka nadmašile su sve ostalo.
1960-te:
Tokom šezdesetih godina trend je dobio pravi zamah u javnosti, gurnut u mejnstrim od strane Jackie Kennedy, Britt Ekland i Jean Shrimton.
Potražnja je postala astronomska, sa stotinama ubijenih jaguara i leoparda da bi podstakli trgovinu krznom.
Međutim, do 1968. godine Rudi Gernreich je posvetio čitavu kolekciju veštačkim životinjskim printovima, nakon što je krvavi trend pravih krzna katalizirao pokret za prava životinja na uspešnom protestu.
1970-te i 1980-te:
Print je ovih godina bio rasprostranjen najviše kod glam-rokera,pankera, ali i na modnim revijama sve učestalije.
Dianne Von Furstenburg, ikona sedamdesetih i deo Studija 54, dizajnirala je svoju amblensku haljinu 1974. godine sa leopardom kao jednim od printova.
1990-te:
Od Spice Girls i Lil Kim do Naomi Campbell i Kate Moss, nestašne devedesete su prihvatile modne eksperimente kada je ovaj dezen u pitanju.
Na reviji Azzedine Alaïa 1991. godine, kreator je poslao armiju modela niz pistu u leopard čizmama, beretkama, korsetima i kaputima – kolekciji koja je savršeno prikazala dvostruku prirodu štampe – maksimalizam i neutralnost, žestinu i sofisticiranost.
DANAS
Životinjski print i danas “vreba” modni svet – postojan je u Givenchy kolekcijama, ali spreman i da “nasrne” na Pradu – nesumnjivo je postao sertifikovani trend, koji se najviše nosio 2018. godine.
Međutim, da li je iznenađenje što su se dizajneri ponovo zaljubili u mačiju moć? Na kraju krajeva, leopard print se uklapa u svaku paletu boja, svaku priliku i boju kože.
Istovremeno je jeftino i skupo, glasno i neutralno, žestoko i ženstveno. Ipak, u svim svojim kontradiktornostima, jedna činjenica je jasna: leopard se nikada ne menja i ljubav prema njemu će biti večna.