Elsa Schiaparelli napravila pet puta revoluciju u svetu parfema

Početak
01/08/2022

U maloj vili u Bois-Colombes, severozapadno od Pariza, tim od 40 radnika, posleratnu eru proveo je mešajući ulja od hrastove mahovine i ćilibara, umotavajući ih u fine kristalne bočice od teleće kože. Njihova sjajna i neverovatna misija bila je po naredbi Else Schiaparelli (Elza Skjapareli), velike pariske modne dizajnerke koja je najviše upamćena ne samo po svojim avangardnim kreacijama – smelim, šokantno ružičastim kaputima, haljini Dalí Lobster, već i po duhovitom parfemu koji je bio jednako ikonski.

Nadrealistkinja u duši, Schiaparelli je pristupila mirisu istim “drskim i originalnim tonom” kojim je dizajnirala rukavice od antilopa sa upadljivim detaljem na zglobu ili recimo, par sunčanih naočara sa sopstvenim pernatim trodimenzionalnim resama. Ali, Schiaparelli parfemi su bili zaista inovativni.

U nastavku smo se osvrnuli na nanjenih pet najinovativnijih, bezbožnih i trajnih doprinosa svetu mirisa.

Elsa Schiaparelli

Prvi unisex mirisi

Od svog prvog lansiranja mirisa 1928. godine – C, sportski miris sa notama irisaSchiaparelli se pobrinula za oba pola. Postojala je Eau de Sante, krema za telo sa rashladnim borovima napravljena za ,,kraljicu ili kralja”. Zatim je došao Snuff, revolucionarni muški miris u kristalnoj luli za pušenje inspirisanom Magritom, koji se dopao i ženama.

,,Uvek je mislila da žene mogu da rade stvari koje su tradicionalno rezervisane za muškarce. Unisex koncept joj je bio važan”, objašnjava Cedric Edon iz ove firme.

Prve provokativne reklame

Kampanja njenog Shocking parfema je bila radikalna za 1937. godinu. Od samog mirisa – opojne mešavine magnolije, pačulija, vetivera i mošusa – do bočice oblikovane kao figura peščanog sata, Shocking je bio proučavanje ženstvenosti i provokacije.

Emmanuel Marcel Vertès je za nju nacrtao slobodnije reklame – zamislite crvenkapu u prozirnoj, iscepanoj haljini i gladnog vuka koji je juri iza leđa. Ponekad su njene ideje bile više nerealne i uvrnute, nego erotske.

Naprimer, za reklamu parfema Zut (francuska reč za prokletstvo), želela je par golih nogu igračica i suknje do stopala (fotografija iznad)

Još jedan primer ilustracije za parfem “Zut”

Schiaparelli ne bi bila to što jeste, da nije bila originalna. Početkom 50-ih, dodala je Schokingu hlorofil kako bi stvorila živo zeleni hloro-keln, koji je trebao da vrati svežinu i stimuliše ćelije kože.

Parfem “Shocking”

Prva bočica parfema kao umetničko delo

Schiaparelli je zamenila loše boce iz svog vremena za prava umetnička dela. Le Roy Soleil, pušten u prodaju 1946. godine, nalazio se u boci sa prikazom okeanskih talasa i nadrealističkog sunca prošaranog lastama, koju je dizajnirao slikar Salvador Dali i na neki način proslavio kraj Drugog svetskog rata.

Parfem “Le Roy Soleil”

Dali je, takođe dizajnirao kutiju parfema, poklopac i oslikao reklame za više njenih proizvoda.

* Zabranjeno svako kopiranje tekstova bez odobrenja 𝐋𝐀 𝐕𝐈𝐄 𝐄𝐍 𝐑𝐎𝐒𝐄

1 Comment

  1. Nice post. I learn something new and challenging on blogs I stumbleupon on a
    daily basis. It will always be useful to read through articles from other authors and use a little
    something from their sites.

Ostavite odgovor

Your email address will not be published.

NEWSLETTER

Prethnodni članak

Namirnice koje mogu zameniti skupu kozmetiku i učiniti vašu kožu blistavom

Sledeći članak

Novi letnji parfemi koji mirišu na prošla vremena

Ne propustite

Za muške nedoumice – ako ne znate šta da poklonite svojoj dami, donosimo predlog parfema s kojima nećete pogrešiti

Parfem je nevidljivi pečat naše ličnosti. On oslikava naš ukus i pravi

Ove prirodne pilinge možete napraviti kod kuće – održaće vašu kožu glatkom tokom celog rana

Prirodni pilinzi su sjajan način da očistite kožu od mrtvih ćelija i

Serge Lutens – jedinstvena mirisna nota inspirisana umetnošću

Bili smo u radnji Serge Lutens (Serž Lutens) u Jardin de Palais