U toku je Nedelja mode u Parizu (26. septembar – 4. oktobar). Mnogi prestižni brendovi svoje kreacije pokazali su široj publici, a jedan se posebno istakao svojom idejom koja će ući u istoriju mode. Naime, u pitanju je brend Coperni.
Ovako se može opisati revija pariškog brenda iza kojeg stoje Sébastien Meyer i Arnaud Vaillant.
Za kolekciju proleće/leto 2023. ovaj je dizajnerski dvojac pomaknuo granice modne tehologije. Svojim su potezom, kažu, hteli da obnove svoju estetiku. A o kakvom se tačno potezu radi?
Revija je počela prikazivanjem zanimljivih komada. Dizajneri su se ozbiljno poigrali proporcijama, od prenaglašenih bokova do preteranog drapiranja tkanine na mini suknjama. Pažnja je posvećana i dodacima. Između ostalog mogle su se videti sunčane naočare inspirirane Matrixom koje su doprinele prepoznatljivoj futurističko-šik estetici brenda.
Dvojac je nastavio zadirati i u svet tehničkih konstrukcija. Bilo je tu holografskih cvetnih printova te uskih haljina na kojima pojedine delove tkanine povezuju metalni kolutići nalik telefonskoj žici. A onda se dogodio trenutak za pamćenje, jedan od onih koji menja svet mode i to zahvaljujući Fabricani, patentiranom materijalu za prskanje iz limenke koji se stvrdne u nosivi tekstil.
Finale modne revije bilo je fokusirano na zvezdu sa piste, manekenku Belu Hadid, koja se na pozornici pojavila samo u donjem vešu.
Nakon toga, tim stručnjaka predvođen dr. Manelom Toresom, direktorom firme Fabrican i pronalazačem tkanine za prskanje, kreirao je savršenu minimalističku Coperni slip haljinu. Učinili su to direktno na telu manekenke. Tečnost je brzo (za manje od 10 minuta) postala kruta haljina, a Bela ju je iznela na pravi način.