Povodom velike godišnjice, Guerlain je za svoj najveći jubilej kreirao 58 kolekcionarskih boca od Swarovski kristala, koje potpisuje dizajner nakita Shourouk Rhaiem.
Naredne godine kuća Guerlain ima važan jubilej – slavi 100 godina Shalimar parfema, a svoj veliki uspeh predstaviće luksuznom kolekcijom, doduše u samo 58 komada. Napravljena od strane dizajnera nakita Shourouk Rhaiema, boca je ručno izrađena tehnikom Haute Joaillerie, a svaka boca je kako smo već pomenuli ukrašena Swarovski kristalima, odražavajući raskoš Shalimarovih veličanstvenih vrtova. Na jednoj strani ovog luksuznog izdanja je ikonična zaobljena bočica, ukrašena paunovim perjem kao podsetnik na istoriju ovog mirisa. Na drugoj strani je Guerlain isprepleteno dvostruko slovo G, okružen mnoštvom sjajnih cvetova.
Kako je nastao ovaj miris? Nekada se govorilo da su od dve glavne parfimerske kuće u Parizu – Caron i Guerlain – Caronovi parfemi za žene, a Guerlain za ljubavnice (tako su Francuzi selektovali ova dva brenda).
Kreirao ga je najplodniji Guerlainov parfimer, Jacques Guerlain, koji je bio na čelu kuće neverovatnih 65 godina. Nasledio je svog strica Aimea 1890. i zaslužan je za stvaranje Guerlainovog prepoznatljivog potpisa, “Guerlianade” – akord koji kombinuje vanilu, bergamot, balzame, mahune tonke, iris, ružu i jasmin, koji je bio u srcu (skoro) svakog Guerlain parfema od ranih 1920-ih.
Među njegovim najpoznatijim kreacijama su L’Heure Bleu, Mitsouko i, naravno, zapanjujući Shalimar, koji je i dalje jedan od najprodavanijih parfema na svetu.
Mnoge legende su utkane oko stvaranja Shalimara. Neki izvori tvrde da je parfem nastao slučajno, kada je Žak, u trenutku inspiracije, dodao etil vanilin u bočicu svog parfema Jicky. Tako je kreirao opojni koktel u kome se prepliću note limuna i bergamota sa rascvetanim jasminom obogaćenim notama meda, zaokruženim puderastim irisom i vanilijom prožetim bazom pačulija, benzoina, ambergrisa, bobica tonke, tamjana, vetivera, sandalovine i mošusa.
Drugi, međutim, kažu da je parfem bio lični poklon njegovoj supruzi i da su žene u Parizu tada mogle da rade mnogo toga, ali nisu mogle da nose Shalimar – sve dok nije izašao na tržište četiri godine kasnije.
Možda nikada nećemo saznati pravu priču o tome šta se tačno dogodilo tako davno i šta je dovelo do stvaranja ovog giganta u svetu parfema, ali ono što sigurno znamo je da je Guerlain kreirao miris koji će se naći u prodaji 1925. i postali njihov najveći uspeh i tačno 100 godina kasnije.