Odskoro se u svetu mode ponovo uzdiže već viđena prašina oko Gucci kaiša koji je bio sinonim za popularnu devojku 2014. godine. Kako trendovi imaju osobinu cikličnosti, mogli smo i da očekujemo da će se i sam Gucci kaiš ponovo reinkarnirati.
No, da li smo očekivali da će to biti baš tokom ove sezone?
Sam kaiš kao modni dodatak, kreirao je Alessandro Michele, koji je postao kreativni direktor Gucci-ja 2015. godine, ali je ovaj kaiš bio deo kolekcije koju je dizajnirao pre nego što je preuzeo taj položaj, pa je prvi put prikazan u kolekciji za proleće/leto 2014. godine. Kaiš se odlikuje prepoznatljivim GG monogramom koji važi za simbol ovog brenda. Njegov jednostavan, ali elegantan dizajn privukao je pažnju mnogih poznatih ličnosti i uticajnih modnih figura, što je doprinelo njegovoj popularnosti. Cena Gucci kaiša varira u zavisnosti od veličine, materijala i dizajna, ali je u proseku koštao oko 300 do 500 dolara. Međutim, specifične cene mogu varirati u zavisnosti od prodavca i doba kupovine.
Ovaj modni dodatak važio je za sastavni deo influenskerske uniforme tokom ranih godina svoje popularnosti. Kako je vreme odmicalo njegova učestalost prosto ja navela prave ljubitelje mode da ga proglase za duboko izgustiran trend i svi smo donekle verovali da će ostati na počasnom mestu u modnoj arhivi iz 2014. Ipak, sve se promenilo Gucci revojom nove kolekcije za proleće/leto 2024. godine.
Usled popularizacije preppy i librarian core estetike i Gucci je dao svoj doprinost plasirajući na trežište specifične setove odela za žene, a među aksesoarima smo ponovo ugledali kaiš sa već čuvenim “GG” monogramom. Marketinšku kampanju produbili su saradnjom sa dugogodišnjim saradnicima kuće, od kojih izdvajamo manekenku Belu Hadid. Naime, nakon što je Bella uslikana u Njujorku, u Gucci kombinaciji sa piste i sa prepoznatljivim kaišem, njegova potražnja skočila je za 18% po danu, u toku samo jedne nedelje, kako navodi stranica – Data, but make it fashion.
Ovo je sjajan primer trenda koji je planiran od strane modne industrije. Verujemo da brend Gucci zarađuje i od samog komešanja u komentarima ispod objava o ovoj vesti. Sa jedne strane, ovaj povratak Gucci kaiša, gazi sve standarde spore mode, jer odiše hiperprodukcijom i manjkom autentičnosti. Sa druge strane, zašto Gucci kaiš ne bi bio vanvremenski klasik, pogotovo onaj manjih dimenzija i suptilnog dizajna, kao na primer Hermes – ovi modeli. Sama potražnja sa početka prošle decenije učinila je da ovi modeli “plivaju” u second hand radnjama, čineći ih pristupačnim komadima kojima danas mnogi mogu podići svoju odevnu kombinaciju na viši novo.
Mišljenja sveta mode, ali i ona unutar naše redakcije su podeljena, a kakvog ste Vi stava?