Prema tradiciji, modna kuća Dior bila je domaćin revije u Musée Rodin prvog dana Nedelje visoke mode za jesen/zimu 2024-2025. Kolekcija se potrudila da spoji sport i visoku modu, uključujući Diorove komade sa primesama atletske estetike, a sve to je predstavljeno ispred brojnih poznatih ličnosti koje su zauzele svoje mesto u prvom redu... Međutim, nešto se ipak publici nije dopalo.
Počeli smo ovaj tekst izdvojivši momente sa Dior revije na Nedelji visoke mode u Parizu, ali smo, čitajući komentare ispod iste, ipak odlučili da pomenemo i nezadovoljstvo publike iz sezone u sezonu Nedelje visoke mode i Diorovih kolekcija.
Naime, mnogi su bili razočarani iz razloga što se ni u jednom komadu nije videla Haute Couture (visoka moda) i komentari nisu bili najslavniji.
Publika se pitala, ironično, da li modna kuća Dior ima budžet, a ređali su se i komentari poput “Visoka moda? Gde je ovde visioka moda? Dosadno. Ovo je Cruise kolekcija. Vratite Džona Galijana.”
Između ostalog, pogledajte komentare ispod objava na društvenim mrežama ove modne kuće i biće vam jasno šta publika misli.
Šta se dešavalo na Dior revije visoke mode
Postavka u Musée Rodin
Marija Gracija Kjuri, kreativna direktorka brenda, dosledno ima za cilj da istakne sve važne dame tokom procesa stvaranja svake revije, od samih kolekcija do dekora prostora. Za pozadinu kolekcije visoke mode jesen/zima 2024-2025, odabrala je radove feministkinje, aktivistkinje i edukatorke Faith Ringgold, čija umetnost naširoko poziva na razmišljanje o afroameričkom identitetu i rodnoj nejednakosti.
Siluete koje spajaju modu i sport
Žersej možda ne izgleda kao najočigledniji materijal za visoku modu, ali Marija Gracija Kjuri, očigledno, voli izazove. Ovog puta, pomenuti materijal je predstavlila u zlatnoj, beloj i srebrnoj boji. Ona je u ovoj kolekciji transformisala sportske dresove i mantile u komade visoke mode, krunišući ih mozaicima kako bi im dodala novu modnu dimenziju.
Antički uticaji
Marija Gracija Kjuri je oduvek slavila ženstvenost, kao i slike drevnih božanstava. Za novu kolekciju, peplum dominira modelima, sa drapiranim dizajnom, asimetričnim krojevima i međuigrama prikrivanja i prikaza koji dodaju novu dimenziju u svaki komad. Ovi uticaji, izvučeni direktno iz antičke Grčke, nikada nisu imali veću “slavu” nego sada kada se približavamo Olimpijskim igrama u Parizu. Ova kolekcija odaje omaž svim sportistima, od antike do danas, sa posebnim naglaskom na slavljenju ženstvenosti.
Da li će se način rada Marije Gracije Kjuri promeniti i šta publika može da očekuje u narednom periodu, ostaje nam da ispratimo.