Pre samo par dana svet umetnosti i kinematografije ponovo je uzburkao dobro poznati naslov. Bridžertonovi su se vratili na ekrane i to drugim delom treće sezone serije koja je osvojila srca publike širom sveta. Iz tog razloga odlučili smo da se dublje posvetimo ovoj priči i povedemo vas iza njenih kulisa.
Od romana Džulije Kvin do velikog platna
Džulija Kvin je pseudonim američke spisateljice Džulije Potinger rođene 1970. godine u Njujorku. Džulija je odrasla u saveznoj državi Kenektiket u Sjedinjenim Američkim Državama. Diplomirala je na Harvardu, gde je stekla diplomu iz umetnosti i arheologije.
Započela je svoju spisateljsku karijeru 1995. godine, kada je objavljen i njen prvi roman, “Splendid”, što je označilo početak njenog uspeha kao autorke ljubavnih romana. Međutim, prava slava došla je sa njenom serijom romana “Bridgerton“, koja je postala izuzetno popularna i ekranizovana.
“Bridgerton” je serijal istorijskih ljubavnih romana smeštenih u doba regentske Engleske i prati priču o porodici Bridžerton. Glavni likovi svake knjige su članovi ove porodice, a svaka knjiga se fokusira na ljubavnu priču nekoga od njih:
- “The Duke and I” (2000) – “Vojvoda i ja”
- “The Viscount Who Loved Me” (2000) – “Vikont koji me je voleo”
- “An Offer From a Gentleman” (2001) – “Ponuda džentlmena”
- “Romancing Mister Bridgerton” (2002) – “Zaljubljivanje u gospodina Bridžertona”
- “To Sir Phillip, With Love” (2003) – “Gospodinu Filipu, s ljubavlju”
- “When He Was Wicked” (2004) – “Kada je bio opak”
- “It’s In His Kiss” (2005) – “U njegovom je poljupcu”
- “On the Way to the Wedding” (2006) – “Na putu do venčanja”
U prvoj i drugoj sezoni tvorci serije za Netfliks – Kris Van Dusen i Šonda Rejms, ispoštovali su redosled u knjigama. “Vojvoda i ja”, ljubavna priča Dafni Brižerton i “Vikont koji me je voleo”, posvećena je Entoniju i Šarmi. Međutim, u trećoj sezoni umesto “Ponude džentmena”, Benedikta Bridžertona, dobili smo priču o romansi Kolena i Penelopi, što je doneke zbunilo i iznenadilo publiku, a pogotovo one koji su već pročitali knjige.
Ovo ipak nije jedino iznenađenje za ljubitelje romana o Bridžertonovima. Sa blagim izmenama susretali su se i u prethodnim sezonama. Primećuju izostavljanja likova koji nisu od presudnog značaja za priču, poput četvrte, najmlađe seste Federington. Kao i suptilno brisanje onih koji takođe ne daju značaj konkretnom razvoju aktuelne priče, poput Dafni i vojvode od Hejtingsa. Ipak, postoje navoda da su glumci koji tumače ove uloge Fibi Dinevor i Redži Žan Pejdž iz drugih, privatnih i poslovnih razloga odbili da se vrate posle prve sezone, te ne možemo biti ljuti samo na producente.
Slična situacija uzrokovala je promenu glumice koja tumači Frančesku Bridžerton. U prvoj i drugoj sezoni, Rubi Stoks tumačila je pomenutu ulogu, koja u tom trenutku nije bila toliko zapažena. Potpuno opravdano, ova zvezda prihvatila je da tumači glavnu ulogu u drugoj seriji zvanoj Lovkwood and Co, koja je na žalost otkazana nakon samo jedne sezone. Ipak, Rubi nije mogla da se vrati, jer je ulogu Frančeske već preuzela Hana Dod, koja je po našem mišljenju odradila fantastičan posao.
Sam lik Frančeske donosi veliku intrigu na platno Bridžertona, te ako ne volite spojlere, upozoravamo vas da preskočite naredni pasus.
Iako je Frančeska trenutno, po završetku treće sezone, srećno udata za lorda Kilmartina, ni u samom romanu ne ostaje tako zadugo. Ubrzo će biti opčinjena njegovim rođakom Majklom Sterlingom. Ako vam ovo ime zvuči poznato, to je zato što ste ga verovatno već čuli u ovoj sezoni serije, ali u ženskoj verziji. Ova specifična promena u scenariju, bez sumnje sugeriše na homoseksualnu putanju razvoja Frančeskinog lika u njenoj sezoni, koja iako je potpuno umetnički i društveno opravdana, rastužuje mnoge čitaoce kojima je Frančeskin roman bio omiljeni.
Ipak, ništa nije izgubljeno, jer kako su mnogi poznavaoci romana primetili i preferencije Benedikta Brižertona izmenjene su uvođenjem, sasvim novog, u romanu nepostojećeg lika. Lejdi Tili Arnold i njen prijetelj Pol, samo su produbili lik Benedikta koji na kraju treće sezone ostaje da preispituje sebe, dok publika preispituje mogućnost da baš njemu posveti nadolazeću, četvrtu sezonu, koja je ove godine preskočena, ako je slediti red Džulije Kvin.
Modni osvrt na najzapaženije likove ove sezone
Treća sezona, osim pomenutih izmena u scenariju i postavci, donosi nam i modne promene koje gledaoce navode da je oštro kritikuju. Iako smešteni u regentski period, kostimi u Bridžertonu, ni u prve dve sezone nisu bili istorijski precizni, makar je to stopostotno važilo za ženske kostime. Muške verzije koje su malo bolje odgovorile na temu, radili su drugi dizajneri. No, sada, najučestalije primedbre odnose se na celokupni izgled kostima, koji su izgubili na sjaju i luksuzu, te izgledaju jeftino… Veruje se da je glavni krivac za to Džes Brounel, scenaristkinja prve i druge sezone, ali i nova kreativna direktorka ove, treće.
Kresida Kauper
Nedostatak elegancije i loš kvalitete izrade verovatno se najbolje primećuju na ekstravagantnim kostimima Kreside Kauper čiji lik tumači glumica Džesika Madsen. Pubika je ubeđena da nova kreativna direktorka toliko ne voli glumicu, da ju je namerno oblačila u haljine sa ogromnim rukavima koje upoređuju ja raznoraznim predmetima iz kućne radinosti. Međutim, mi smatramo da su naramenice Kreside Kauper iskonično obeležile ovu sezonu. Ona će zasigurno ostati upemćena, a to tvrdimo nakon saznanja da njen stil zapravo igra ogromnu ulogu u pričanju njene priče koju smo videli u ovoj sezoni. Sve tmurne scene iz njenog velelepnog doma, čine da Kresida izgleda kao ranjiva prica u kavezu koja se bori za slobodu.
Penelopi Federington/Bridžerton
Dizajner kostima Džon Glaser objasnio je i da su svesno pokušali da istorijski premeste Penelopi iz regentske Engleske, kako bi joj za potrebe njene sezone pružili elegantnije haljine koje ističu struk i ostatak njene figure. Priznajemo da ovaj mejkover pristaje lejdi Viseldaun, koja se prihvatila i prepoznatljive Bridžertonove plave boje, kao i puter žute i tirkizne u skladu sa današnjim trendovima. Ipak u želji da istaknu ovu promenu, dizaneri kostima gotovo da su obukli sve u odeću namenjenu sestrama Federington iz prethodne dve sezone. Ozbiljno prelazeći granicu između kampa i kiča, kačeći mašne i cvetove na sve i svakoga…
Kejt Šarma/Bridžerton
Promena starije sestre Šarme, tačnije nove vikontese Kejt Bridžerton, zbunila je ljubitelje njene, druge sezone. Navikli smo da je viđamo u bogatim, živim bojama, poput plave i ljubičaste, te nismo sigurni kako da reagujemo na posvetljenje palete. Kejt je oduvek nosila komade sa izvezenim detaljima koji odaju počast njenom indijskom kulturnom nasleđu, te to čini i sada. U trećoj sezoni, to se ogleda i u siluetama haljina koje nalikuju sarijima. Međutim, i pored svog truda, koji je bez sumnje uložen, finalni utisak je da, prostonardono rečeno – Nije to, to!
Iako je nova vizija šarmantna, zbunila je gledaoce koji u komentarima na društvenim mrežama mole da se stara vrati nazad. Mi smo zapravo, donekle saglasni sa njima. Providne rukavice, štikle sa cirkonima, upadljiva savremena šminka sa šljokicama i gel na noktima, koje smo primetili, neprihavtljivi su i pored opravdanja izostanka istorijske tačnosti i dopuštenja umetničke slobode.
Stoga, ostaje jedino da se zapitamo, da li će vapaji publike biti uslišeni ili ćemo dobiti još jednu modernizovani verziju Pepeljuge, na kojoj je prema romanu i zasnovana Benediktova priča? Za sada, u duhu bajki i nestvarnog, ostaje da se nadamo čudu…