Istorija zaštitnog znaka brenda nakita Cartier – priča o čuvenom “Panteru” koji je vremenom postao simbol moći

Početak
23/11/2024

Duga tradicija modnih kuća i brendova izrodila je mnogobrojne prepoznatljive simbole. Jedan od najstarijih je svakako “Panter”, ikoničnog brenda nakita “Cartier”, koji je inspirisao generacije juvelira širom sveta. Stoga vam u nastavku donosimo priču o njegovom nastanku.

Brend luksuznih dobara i nakita – Cartier, osnovan je 1847, u Parizu, u Francuskoj. Ipak, prepoznatljivi simbol pantera, na scenu je stupio nešto kasnije. Tokom 1914, preciznije rečeno. Za prvu kolekciju sa motivom pantera zasluge odnose Louis Cartier, unuk osnivača kompanije i njegova prijateljica, sada već ikona Cartier-a, Jeanne Toussaint.

Zašto je baš Panter najvažniji istorijski simbol Cartier-a?

Kada je početkom 20. veka, Louis sreo Jeanne, u glamuroznom metežu Pariza, ostao je očaran njenim stilom. Već tada, svima je bilo jasno da će Jeanne Toussaint ostaviti neizbrisiv trag u istoriji modne kuće. Ovaj dvojac imao je specifičnu viziju brenda pred očima. Njihova ljubav prema životinjskim motivima protkanim snažnim porukama revolucionarno je delovala na tržište nakita tog doba. Neminovno je osnovna parola brenda postala: Oživeti Pantera.

Kreativni tim, majtori i juveliri Cartier-a posvetili su se formi pantera, njegovih mišića, šapa, ušiju, pridajući posebnu pažnju svakom detalju. Posmatrali su i rekreirali njegove pokrete u 3D nakitu od najplemenitijih materijala. Tada kreiran, prvi divlji, misteriozni panter na ručnom satu, redefinisao je moguće u svetu dizajna nakita i uzdigao Cartier na pijedastal na kom i danas stoji. Te i sada, nakon više od sto godina postojanja, simbioza ovog dizajna i izrade pruža kupcima osnažena isksutva.

Cartier-ov Panter nastavlja da postoji kao simboj elegancije, gracioznosti i moći inovacije jednog velikog brenda i nekih velikih ljudi.

Cartier-ova Odiseja – Jeanne The Panter Toussaint

Kada je 1933, Louis Cartier imenovao Jeanne Toussaint za kreativnu direktorku svog brenda, nesvesno je kreirao pokret divljenja, simbolično nazvan Toussaint-in ukus. Jeanne-ino prisustvo u juvelirskoj kući osećalo se jače nego ičije ikada.

Kina, Persija i Indija izuzetno su uticale na Jeanne-in stil. To se moglo primetiti u obilju komada proizvedenih od zlata, optočenih dragim kamenjem poput smaragda, safira i rubina. Tokom godina rada u Cartier-u, Jeanne je nastavila da, iz zahvalnosti, odaje počast saradnji sa Louis-om, kreirajući brojne komade inspirisane životinjskim motivima i pokretima. Ipak Panter je uvek imao počasno mesto u kolekcijama, pojavljujući se na broševima, satovima, ogrlicama, narukvicama i minđušama.

Već tada, Janne je znala da će Panter postati zaštitni znak Cartier-a. Smatrala ga je svojim otiskom šape u istoriji brenda. Nosila ga je kao i ostale hrabre i odvažne žene. Polako, ali sigurno Panter i Jeanne Toussaint postali su jedno. Jeanne-in nadimak, njen Panter zauvek će se u Cartier-u i u svetu mode ispisivati zlatnim slovima.

NEWSLETTER

Prethnodni članak

Kako je i kada nastao ručni sat? Donosimo vam istoriju ikoničnog modnog detalja

Ne propustite

Kako je i kada nastao ručni sat? Donosimo vam istoriju ikoničnog modnog detalja

Važno je razumeti istoriju mehaničkih satova i njihovu evoluciju u moderne ručne

Penelope Kruz i Margo Robi u istom kadru najnovije Chanel kampanje

Stigla je dugo očekivana kampanja brenda Chanel J12 Watch, u kojoj se

Vintidž satovi koje sve savremene dame od stila imaju u svojoj kolekciji

“Vintage” satovi nisu samo mereči vremena, oni su i odraz stila i