Potekao iz kreativne vizije Mijuče Prade (Miucca Prada), unuke cenjenog Maria Prade, Miu Miu brend je osnovan 1993. godine sa ciljem da uspostavi modne norme i zadovolji mlađu, smeliju klijentelu.
U svojoj srži, Miu Miu otelotvoruje savršen balans između tradicije i inovacije. Samo ime odaje počast nadimku Mijuče Prade (Miuccia Prada), naglašavajući intimnu i ličnu vezu koju održava sa svojim dizajnom. Miu Miu, rekli bismo, uspeva u pomeranju granica i istraživanju novih kreativnosti, stvarajući garderobu i dodatke koji prkose očekivanjima i izazivaju oduševljenje.
Nakon svog prvobitnog priznanja 2022. godine, Miu Miu je obezbedio titulu najprestižnijeg brenda i 2023. prema List rang listi “Godina u modi“, podstaknutu popularnim satenskim baletankama i plisiranim suknjama, imenujući brend kao vrhunskog trendsetera. Ovde postavljamo pitanje kako Miu Miu optimizuje svoju prodajnu strategiju?
Nastavite sa čitanjem kako biste saznali na koji način ovaj i drugi luksuzni brendovi rade danas, kako bi bili korak ispred konkurenata.
Modna kuća Miu Miu je nedavno obavestila javnost o rastu prihoda u prvom kvartalu 2024. godine, za čak 89 odsto u odnosu na prethodnu godinu, što je najveći rast do sada. Brend u ovom trenutku čini više od četvrtine prihoda Prada grupe.
Ovo je sjajna priča o uspehu u izazovnim trenucima za modne brendove, ali, koliko dugo taj rast može trajati?
Miu Miu rast zvanično je počeo 2021. godine sa lansiranjem SS22 kolekcije i plisiranih mini suknji. U to vreme, stručnjaci su se zapitalida li će to biti samo medijska privlačnost (na naslovnicama časopisa i TikTok feedovima) ili će se pretvoriti u masovnu prodaju. Ali, uspeh komapnije je sam krenuo…
Dok je 2021. godine započet period Miu Miu rasta, ubrzanje je došlo tek u poslednjih nekoliko sezona. Tokom 2023. prihodi kompanije porasli su za 58 posto u odnosu na 2022. godinu (kada je rast bio svega 20%).
Finansijski rast Miu Miu brenda u poređenju sa ostalima, pogledajte u nastavku:
Stoga je ispitivanje načina na koji Miu Miu pozicionira svoje cene u poređenju sa drugim luksuznim igračima ključno za utvrđivanje mogućnosti za rast cena, s obzirom na njegovu istaknutost konfekcijske opreme.
Kako pokazuju podaci Retviews, većina luksuznih brendova je za svoje konfekcijske kolekcije postavila cenu između 1.000 i 2.000 evra, što je učinio i sam Miu Miu. Gucci se, međutim, nalazi na donjem kraju spektra cena, sa skoro 50% konfekcijske ponude čak ispod 1.000 evra.
Dodali bismo da je jedna od najvažnijih komponenti velikog rasta Miu Miu, uspeh njegove mode na domaćem tržištu.
Sa druge strane ikoničnih proizvoda
Miu Miu je dospeo na naslovnice širom sveta sa svojim baletankama od satena. Retviews detaljni uvid u proizvode prikazuje raznovrsnost lansiranih proizvoda nakon satenskih baletanki. Miu Miu je tek kasnije objavio slična izdanja takođe veoma popularnih cipela od kože, somota i antilop, prateći istu strukturu cena (fotografija ispod).
Podaci pokazuju da je Gucci povećao cene tokom 2023. godine. Cena ženskih baletanki promenila se sa 690€ na 750€. Miu Miu je sledio ovaj primer, prilagodivši svoju cenu legendarnih balerina na 750€ u decembru 2023. godine, očigledno kako bi se uskladio sa tržištem.
Vreme za nove luksuzne kolekcije
Podaci kompanije Retviews, koji pružaju detaljan uvid u to kako brendovi određuju vreme za dodavanje novih kolekcija, naglašavaju relativno sporiju stopu uvođenja novih artikala Miu Miu, što ga razlikuje od konkurencije. Dok brendovi kao što su Bottega Veneta i Prada povremeno smanjuju broj novih dodataka, Louis Vuitton i Gucci dosledno konstantno uvode nove artikle.
Miu Miu održva nižu stopu novih produkata svakog meseca, a najveći broj dodanih bio je u avgustu 2023. neposredno uoči jesenje i zimske sezone.
Promotivne aktivnosti
Promocija Miu Miu osmišljena je tako da proširi priču o brendu, da se dopre do ciljnih kupaca i prenese jedinstvena ličnost i estetika brenda. Miu Miu koristi različite promotivne kanale, uključujući štampane i digitalne medije, platforme društvenih medija, modne revije i događaje, baš poput konkurenata.
Ovaj brend je odabrao poznatu manekenku Gigi Hadid kao zaštitno lice, što je jedna od boljih odluka modne kuće, budući da joj je lik prepoznatljiv i da je u potpunosti uplovila u ulogu Miu Miu devojke.
Brend cilja na pojedince koji cene samoizražavanje, kreativnost i individualnost u svojim modnim izborima. Miu Miu kupci su obično situiraniji ljudi, u potrazi za luksuznim proizvodima koji odražavaju sofisticirani i prepoznatljiv stil. Miu Miu prvenstveno cilja na mlađu generaciju, posebno na milenijalce i potrošače iz generacije Z.
Ovi potrošači su umreženi intenetom, traže individualnost u svojim modnim izborima i spremni su da investiraju u vrhunske brendove.
Razigrana i neobična estetika
Miu Miu se pozicionira kao brend koji obuhvata razigranu i čudnu estetiku, koji se razlikuje od tradicionalnijih luksuznih brendova. Sadrži žive boje i nekonvencionalne elemente dizajna, privlačni kupcima koji traže modu kao oblik samoizražavanja.
Miu Miu se pozicionira kao brend koji pomera granice i podstiče inovacije u modnom dizajnu.
On kombinuje klasične i savremene elemente, eksperimentiše sa materijalima i tehnikama, i crpi inspiraciju iz različitih kultura i istorijskih referenci za kreiranje jedinstvenih dizajna. Miu Miu se kvalifikuje kao brend koji ceni umeće izrade, pažnju posvećenu detaljima i visokokvalitetne materijale.
Miu Miu se pozicionira kao aspirativni brend koji predstavlja ekskluzivnost i status. Ograničeno izdanje i jedinstveni komadi, zajedno sa saradnjom sa prestižnim talentima i drugim brendovima, jačaju njegovu ekskluzivnost i poželjnost. On se pozicionira takođe i kao brend koji oličava mladalačku eleganciju, inspirisanu energijom i duhom mlađe generacije. Dizajn uspostavlja ravnotežu između sofisticiranosti i mladalačke, savremene lepote.