Dopadale se one nama ili ne, takozvane Ugg čizme postigle su neverovatnu popularnost. Uprkost svim svojim prednostima ili manama, u zavisnosti od tačke gledišta, još uvek su na policama modnih trgovinskih lanaca i to po visokim cenama. Šta onda tačno stvara toliku zabunu kada su one u pitanju?
Sami koreni i etičnost njihovog postojanja stvaraju možda i najveću pometnju u modernom svetu.
Ovaj model po prvi put se pojavio na tržištu, u Australiji, davne 1974. godine. Specifičan dizajn potiče od improvizovanih čizmica koje su piloti iz Australije i Ujedinjenog kraljevstva pravili od ovčije kože i nosili ih kako bi se zaštitili od hladnoće tokom letova bez regulacije pritiska. Tada su ih nazvali Flying Ugg’s, a ime se prosto ustalilo. Ugg, skraćenica je od reči ugly, što na engleskom znači ružno i zbog čega ih možda ovaj epitet i danas prati.
UGG Since 1974
@uggsince1974 Theres no other place an UGG boot should be made, than Australia, where its heritage began 🫶🏽 #uggsince1974 ♬ original sound – UGG Since 1974
Upravo pomenuti model čizama patentiran je na teritoriji Australije iste godine, od strane porodice koja ih već tri generacije unazad ručno proizvodi i prodaje u svojoj maloj radnji. Porodični biznis je visoko etičan i ubraja se u brendove spore mode. Sav material dobavljaju sa lokalnih farmi, a proizvodi koje naručite sa njihovog sajta, po svojim ličnim merama, prođu kroz vešte ruke šesnaestoro ljudi pre nego što stignu do vas. Kvalitet i visoki standardi poslovanja, dolaze po malo višoj ceni, ali nešto su na šta bi mnogi drugi, pa i sam UGG USA brand, mogli da se ugledaju.
@uggsince1974 Fun fact, we only have 1 store in the entire world where we hand make our true Aussie ugg boots for! 🫶🏽 🦘 #uggsince1974 #uggboots #australianmade #winterfashion #autumnfashion #springfashion #australia ♬ original sound – UGG Since 1974
UGG USA
Samo četiri godine nakon nastanka originalnog brenda, tačnije 1978, jedan mladi australijski surfer, spakovao je dizajn Ugg čizama i preneo ga preko granice u Ameriku, gde njihov patent više ne važi. Na obalama južne Klifornije nastao je novi brend, a ove čizme ustalile su se kao osnovna oprema surfera.
Međutim, problemi nastaju zbog nekvalitetne proizvodnje koja se obavljala u Kini. Iako je novi američki Ugg brend garantovao prirodne materijale i izdržljivost, sportisti koji su ove čizme obuvali nakon izlaska iz vode, obično na bose noge, kako bi se ugrejali, primetili su ogromnu razliku u odnosu na australijsku verziju.
Dobra reklama, masovna proizvodnja i adaptacije modela koje prate trendove i bez obzira na nedostatak kvaliteta i sumnju u etično ophođenje sa radnicima na proizvodnji u kineskim fabrikama, učinile su da UGG USA postane globalno popularan, čime je originalu iz Australije učinjena neverovatna nepravda.
Naslovna fotografija: Pinterest/herstylecode.com