Foto: Pexels

Kakav uticaj Olimpijske igre u Parizu imaju na Nedelju visoke mode?

Početak
08/06/2024

Logistički izazovi, reorganizacija i previsoki troškovi…

Olimpijske igre još nisu počele, ali se već oseća umor, naročito među stanovnicima Ile-de-France. Da li zbog sveprisutnosti u medijima, neprestanog otkrivanja sve restriktivnijih mera, ili jednostavno zato što svako ima mišljenje i ne libi se da ga slobodno iznese?

Za modnu industriju ovo pitanje je od najveće važnosti.

U iščekivanju ovog međunarodnog događaja, Federacija visoke mode je već odredila datume letnje Nedelje visoke mode kako bi izbegla preklapanje sa Olimpijskim igrama. Pored toga, tu je i Vogue World parada, uz podršku Ane Vintur. Iako je tradicionalno ovo doba godine najatraktivniji period za Pariz, bilo u smislu mode, turizma ili turizma vezanog za modu, ovog puta je pod velikim uticajem Olimpijskih igara.

U nastavku objašnjavamo kako ovo može poremetiti Nedelju mode i koja rešenja se razmatraju.

Čini se da se Nedelja mode u Parizu sprema da se suoči sa nizom velikih logističkih izazova. Među njima su pojačane bezbednosne provere i planirano zatvaranje puteva oko olimpijskih lokacija. Kako ističe Paskal Morand, predsednik FHCM (Federacije visoke mode i mode), „mogućnost da efikasno koordiniše bezbednost, isporuke i proizvodnju zavisiće od bliskog dijaloga sa vlastima i brendovima“.

Samo planiranje događaja se takođe pokazuje problematičnim, jer koordinacija datuma i lokacija događaja postaje složenija. Ikonične lokacije koje se tradicionalno koriste za modne revije trenutno su prilagođene za olimpijske događaje.

Pored rekvizicije izložbenih prostora, zatvaranja puteva i javnih trgova za transformaciju u olimpijske zone, dešavaju se i veliki poremećaji u kretanju stanovništva. Poznate ulice Pariza će se privremeno transformisati, potencijalno izazivajući kašnjenja i komplikacije. Da bi se ublažio ovaj uticaj, postala je neophodna bliska saradnja između organizatora događaja i lokalnih vlasti. Prema poslednjim informacijama, u toku je proaktivna saradnja sa nadležnima kako bi se obezbedila nesmetana koordinacija događaja. Sigurnosne zone su pažljivo ocrtane, dok su rizična područja pronađena.

I to nije sve: održava se stalni dijalog sa brendovima koji učestvuju kako bi se osiguralo da se njihove specifične potrebe uzmu u obzir. „Ovo je logistički izazov bez presedana za modne brendove i učesnike Nedelje mode“, kaže Emanuel Hajman, izvršni direktor La Mode En Images. Međutim, FHCM ostaje nepokolebljiv, napominjući da je skoro 90% brendova potvrdilo svoje prisustvo u sezoni prikazivanja muške konfekcije i visoke mode.

NEWSLETTER

Prethnodni članak

U čijim rukama će biti sudbina modne kuće Chanel nakon odlaska Virginie Viard?

Sledeći članak

Kompanija Lacoste podržala Novaka Đokovića zanimljivom verzijom logotipa

Ne propustite

Velika modna tranzicija: Matthieu Blazy novo lice na čelu modne kuće Chanel, Louise Trotter u Bottega Veneti

Istog dana kada je bivši kreativni direktor Bottege Venete, Matthieu Blazy potvrđen kao novi kreativni

Sve (čudne) ikonične kreacije Džona Galijana za Dior kojima je uspeo da promeni pravac visoke mode

Dizajner John Galliano (Džon Galijano) pre nego što je stupio na mesto

Uspon i pad Džona Galijana – sve o kontroverznom dizajneru koji je napustio modnu kuću Maison Margiela

Slavni modni dizajner Džon Galijano (John Galliano) neće više biti kreativni direktor