Od 1917. godine kada ga je osnovao španski dizajner Kristobal Balensijaga (Cristóbal Balenciaga), brend je postao jedno od najprepoznatljivijih imena u modnom svetu. Od skromnih početaka male krojačke radnje u San Sebastijanu (Španija) do glamuroznih pista u Parizu, Balensijaga ima bogatu istoriju ispunjenu inovacijama, kontroverzama i uspehom.
Rane godine
Kristobal Balensijaga je rođen 1895. godine u Baskiji (Španija). Još kao dete pokazao je talenat za šivenje i ubrzo postao šegrt kod lokalnog krojača. Kada je imao 18 godina, Balensijaga je otvorio sopstvenu malu krojačku radnju u San Sebastijanu. Njegovi rani dizajni bili su inspirisani tradicionalnom odećom koju su nosile žene u regionu.
Tokom 1930-ih preselio je svoj posao u Pariz, gde je ubrzo stekao reputaciju dizajnera elegantne i inovativne odeće. Bio je poznat po svojim skulpturalnim siluetama, pažnji na detalje i upotrebi luksuznih tkanina. Uveo je i nove tehnike u konstruisanju odeće, kao što je upotreba „polu-fiting“ siluete, koja je stvorila opuštenije i udobnije krojenje.
Uspeh i kontroverza
Do 1950-ih, Balenciaga je postao jedan od najuticajnijih dizajnera na svetu. Njegove kreacije nosile su kraljevske porodice, holivudske zvezde i klijenti iz visokog društva. Bio je poznat po čistim linijama, smelim bojama i upotrebi jedinstvenih materijala kao što su plastika i metalik tkanine.
Međutim, Balensijaga nije bio bez kontroverzi. Godine 1958. predstavio je “vrećastu” haljinu, bezobličnu i nestrukturiranu odeću koju su neki kritikovali kao nelaskavu ženskom obliku. Uprkos tome, haljina je postala popularan trend i na nju se gledalo kao na simbol oslobođenja od ograničavajuće i neudobne odeće prošlosti.
Nasleđe
Nakon Balensijagine smrti 1972. godine, brend je prošao kroz nekoliko promena u vlasništvu i kreativnom pravcu. Tek 1997. godine, kada je dizajner Nikola Geskjer imenovan za kreativnog direktora, brend je ponovo počeo da beleži porast popularnosti.
Pod Geskjerovim vođstvom, Balensijaga je postala poznata po svojim oštrim, avangardnim dizajnom. Brend je predstavio nove stilove kao što su torba “Motorcicle” i patike “Triple S”, koje su postale ikone u svetu mode.
U 2015, dizajner Demna Gvasalia je imenovan za novog kreativnog direktora ovog brenda. Gvasalia je nastavila da vodi brend ka novim pravcima, uvodeći prevelike siluete i smele otiske. Te kreacije su nosile poznate ličnosti kao što su Rijana i Kanje Vest.
Danas je Balensijaga poznata po svojim smelim i inovativnim dizajnom, kao i po posvećenosti održivosti i etičkim modnim praksama. Brend nastavlja da pomera granice mode, učvršćujući svoje mesto kao jedno od najuticajnijih imena u industriji.
U zaključku, brend Balensijaga ima bogatu i fascinantnu istoriju koja se proteže preko jednog veka. Od svojih skromnih početaka u maloj krojačkoj radnji u Španiji do svog trenutnog statusa globalne modne kuće, Balenciaga je uvek bila na čelu inovacija i kreativnosti u svetu mode. Uz nasleđe kultnih dizajna i posvećenost održivim modnim praksama, Balensijaga će sigurno, ali po našem mišljenju nažalost – nastaviti da ostavlja uticaj u godinama koje dolaze.
Bonus vest: