Nemili događaji u Beogradu sa javnim prevozom u nama je izazvao osećaj tuge i zabrinutosti za bezbednost građana.
Neretko čujete da se autobus zapalio, da određene linije imaju raspadnuta vozila… To je gotovo postala beogradska svakodnevnica. Ali, događaj koji je najviše potresao Beograđane, desio se pre samo nekoliko dana, kada je vozilu na liniji 78 otpao točak kod Karađorđevog parka i usmrtio ženu, a jednu povredio. Pitamo se, dokle će se ovakve stvari dešavati i ko u ovim slučajevima postaje odgovoran?
Za vas smo priredili tekst u kojem ćemo se potruditi da vam dočaramo kako je nekada u prestonici Srbije izgledao javni gradski prevoz i kakva su vozila saobraćala. Stari autobusi, ali nimalo nekvalitetni. Zapravo, rekli bismo da su izgledali daleko kvalitetnije od onih koje danas viđamo na ulicama grada. Jedina mana, kako pišu sugrađani, bila im je ta što su bili mnogo bučni.
Zahvaljujući stranici Stare slike Novog Beograda, došli smo do fotografija koje i nije tako čest slučaj videti. Naime, nekadašnji Beograd svim starijim generacijama često nedostaje, nekada zbog samih ljudi i ponašanja, nekada zbog izgleda grada, a u jednu ruku i zbog gradskog prevoza, koji je po tvrdnji mnogih, funkcionisao bolje nego danas.
Mnogi tvrde da je gradski prevoz već krajem devedesetih godina počeo da se “urušava”, što nije sprečeno do dana današnjeg.
Bilo kako bilo, mi smo u nastavku za vas izdvojili nekoliko fotografija, kako biste i sami uvideli kako su beogradske ulice nekada izgledale.
Na fotografiji iznad je autobus na liniji broj 16 (Novi Beograd/Pohorska/ – Karaburma). Ovo je stari Ikarbusov autobus IK-5, rađen po licenci MAN-a. Bio je u upotrebi GSP Beograd od 1972. do početka 1990-ih.
Na fotografiji iznad – prvi svečani voz na železničkoj stanici “Novi Beograd” na dan otvaranja 26. maja 1970. godine.
Saobraćajna gužva na Brankovom mostu 1975. godine.
Svečano puštanje u rad tramvajskih linija – 7, 9 i 11 na Novom Beogradu u bloku 45, 1984. godine. 11-ica je prva krenula.
Tramvaji nekada – mnogi građani tvrde da se kod ove vrste javnog prevoza gotovo ništa nije promenilo.
Brankov most – fotografisano između 1970ih i 1980ih godina.