Foto: Pexels

Kako odeća koju nosimo utiče na nas?

Početak
10/11/2023

“Psihologija mode i boja“ dokazuje da odeća koju nosimo utiče na našu ličnost, naše ponašanje, raspoloženje, samopouzdanje i stavove, pa čak i način na koji komuniciramo sa drugim ljudma.

Sve češća je pojava da sudimo ljudima na osnovu njihove garderobe ili fizičkog izgleda, koliko god bilo nepristojno, ali olakšavajuća oklonost je to što procenjujemo i sebe, kao i sopstvene uloge ne osnovu onoga što nosimo u određeno vreme, ali i kako se u tome osećamo. Pored same potrebe za odevanjem, ličnog ukusa i stila, tu su i određeni kodeksi odevnih komada koji još od davnina definišu njihovu upotrebu i namenu. Verovali ili ne, određeni komadi odeće jednostavno imaju moć da utiču na oko posmatrača, zato i sami smatramo neku garderobu moćnom

Sakoi i odela ili takozvana službena, kancelarijska odeća, osim što utiče na samopuzdanje i želju za uspehom, podiže nivo hormona za ispoljavanje dominacije. Ali, iako odela raznih boja i krojeva „čine čuda“ u kancelariji, odabir garderobe za određenu priliku jako ja važan, pa se zato formalna odeća ne preporučuje u svakodnevnim, neformalnim situacijama, kada želimo da se družimo ili opustimo sa prijateljima. Za ovakve prilike preporučuju se moderni i ležerni, bejzik komadi, koji pomažu da ostavite topao, prijateljski utisak. Svakodnevne kombinacije, obogaćene sportskim komadima deluju kao podsetnik na zdrav način života.

Foto: Pexels

Naime, naučno je dokazano da naučnici i lekari koji nose mantile, ili školska deca koja nose uniforme, mnogo ozbiljnoje shvataju svoje dužnosti i posvećuju im više pažnje. Iz prethodno navedenih činjenica sledi da odeća može uticati na naš socijalni status, što sa sobom povlači i popularizaciju luksuznih modnih brendova.

Ma koliko apsurno izgledalo, brendirana garderoba i aksesoari utiču na važnost uloga ljudi u pojedinim društvenim krugovima, što aludira na istinitost teze koja tvrdi da ako se oblačimo za neku ulogu, počinjemo stvarno i da je živimo. Poznato je da naše mentalno stanje utiče na način na koji se oblačimo, zato ne treba podceniti značaj i uticaj garederobe koju nosimo.

Istraživanja pokazuju da je najbrže rešenje za loš dan, nošenje odeće veselih boja. Svelte boje deluju pozitivno na raspoloženje ljudi i asociraju na srćna, bezbrižna vremena. S druge strane, kako su pojedina istraživanja pokazala, tamne i sumorne boje negativno utiču na raspoloženje i čine nas umornim i depresivnim.

Da bi poboljšali sliku o sebi preporučljivo je uzimanje inspitacije za odevanje od nekih uspešnih ljudi čijim kvalitetima težimo. Na kraju, krajeva, odeća je mnogo više od puke potrebe, ona predstavlja lični način da izrazimo sebe, a neretko i projektuje sliku našeg unutrašnjeg stanja.

NEWSLETTER

Prethnodni članak

Koliko se zapravo razumete u modu?

Sledeći članak

Cena praćenja surovih standarda lepote koje postavlja današnjica

Ne propustite

Velika modna tranzicija: Matthieu Blazy novo lice na čelu modne kuće Chanel, Louise Trotter u Bottega Veneti

Istog dana kada je bivši kreativni direktor Bottege Venete, Matthieu Blazy potvrđen kao novi kreativni

Sve (čudne) ikonične kreacije Džona Galijana za Dior kojima je uspeo da promeni pravac visoke mode

Dizajner John Galliano (Džon Galijano) pre nego što je stupio na mesto

Uspon i pad Džona Galijana – sve o kontroverznom dizajneru koji je napustio modnu kuću Maison Margiela

Slavni modni dizajner Džon Galijano (John Galliano) neće više biti kreativni direktor