U svetu mode, kao i u umetnosti, svaka epoha ima svoj jedinstveni trenutak. Kroz prizmu dizajnera kostima poput Karen Muller Serreau, modna istorija postaje priča koja oživljava kroz vreme. Njeno majstorsko delo na seriji “The New Look” za Apple TV +, gde se istražuje i oživljava modna scena Pariza tokom 1930-ih i 40-ih, otvara vrata ne samo Diorovim haljinama već i širem kulturnom kontekstu tog vremena. Mi Vam prenosimo deo intervjua slavne kreatorke koji je dala za HarpersBazaar.
“Moda je magija, stvarno,” kaže Serreau, deleći svoje iskustvo rada na ovom izazovnom projektu. “Bila sam oduševljena i uplašena. Toliko toga se dešava u pogledu kostima, i bila sam izuzetno uzbuđena što mogu da kreiram ove haljine i da ih sve vidim u scenama modne revije.”
Ovaj ambiciozni poduhvat zahtevao je pažljivo istraživanje kako bi se postigla autentičnost. Serreau otkriva: “Nismo imali sve scenarije za početak – imali smo prve dve epizode. Moj prvi korak je bio čitanje. Tada sam počela da gledam svaku fotografiju, svaku knjigu, svaki detalj koji sam mogla da pronađem o tom periodu.”
Dizajnerka ističe važnost saradnje sa samim Diorom, pridavajući veliku pažnju detaljima iz njegovog života i porodične istorije. “Naučila sam sve o njegovoj porodici, o vrtovima i cveću,” otkriva Serreau. “Ali najviše od svega sam saznala da nisu bili baš bogati tokom rata. Morao je da ide na posao. Bilo je toliko takvih detalja koji su mi dali uvid u ono što je nosio u to vreme.”
Kada je reč o rekonstrukciji originalnih Diorovih komada, Serreau deli svoj izazov: “Bio je to veliki izazov. Uspeli smo da vidimo neke u arhivi i da ih rendgenski pregledamo od A do Š, da vidimo kako su napravljeni i da ih ponovo stvorimo na taj način. Dior je koristio neverovatne strukture unutar svojih haljina. To su zapravo skulpture, zaista.”
Najveći izazov, kako ističe, bio je rad na vojnim kostimima, gde je pažljivo morala balansirati između istorijske tačnosti i potrebe za autentičnim prikazom vojnog života tog perioda.
Serreau takođe deli svoje iskustvo učenja o ikonama poput Koko Šanel i izazovima koje je predstavljala njena interpretacija. “Koko Šanel je dosta toga uspela. Nije bilo mnogo njene foto dokumentacije iz tog perioda, tako da je većina bila inspiracija. Zanimalo me je kako radi, šta radi, kakvu odeću nosi.”
Na kraju, Serreau ističe emotivni trenutak kada su originalni Diorovi komadi prvi put ponovno stvoreni za revijalne scene: “Za sve nas, to je bio izuzetno emotivan trenutak.”
“The New Look” na Apple TV +, prema rečima Karen Muller Serreau, nije samo serija o modi, već i duboka i bogata priča o vremenu, kulturi i ljudima koji su oblikovali modnu istoriju. Serija je izašla 14. februara ove godine, a kompletan intervju sa kreatorkom možete pročitati na HarpersBazaar.com.