Razgovor vodila: Milica Tomić
Magazin LA VIE EN ROSE svoje priče fokusira na značaj mode i kulture, te neretko možete čitati intervjue sa dizajnerima, umetnicima… ali, danas vam donosimo jednu specifičnu modnu priču iz ugla biznismena Nemanje B. Antića, osnivača i direktora Military shop-a u Srbiji. Nemanja nam je u intervjuu dočarao svaki deo svog posla, ali ono što je najvažnije – izneo je kritički stav kada je u pitanju moda današnjice, veoma oštro i istinito.
Iako je imao težak početak i osam neuspešnih projekta, on nije odustao od ideje za sopstvenim, te je sa svojim rođenim bratom istrajao u pokreatanju, moglo bi se reći, porodičnog biznisa – firme za proizvodnju i distribuciju kvalitetne garderobe svojstvenog uniformisanog stila pod nazivom military.
O Military shop-u
– Pre desetak godina moj mlađi brat Luka i ja smo pričali o tome kao o dečačkoj ideji. Idejni projekat je bio interesantan – da kroz garderobu iskažemo mušku crtu. Kroz vreme, naša ideja je postala i deo mode, a ne samo biznisa. Poslednjih nekoliko meseci narodu predstavljamo military stil, a počeli smo i devojkama da prezentujemo odeđene modele iz stilskog i dizajnerskog ugla.
Antić nam je objasnio i zašto je pored toliko stilova odabrao da zastupa baš military…
– Pomislili smo, ako biznismeni, kuvarice i policajci imaju svoj stil, hajde da napravimo onaj kojim bismo istakli muške karakteristike, međutim ne samo karakteristike fizičkog pojedinca i njegovo telo, već i tkaninu i boje na njemu – upravo smo taj stil nazvali military. Nije to nužno maskirani dizajn, to mogu biti braon ili siva boja, ili naprimer SNB varijante, što se može upariti sa masivnim kaišem i mokasinama. Military za nas nije uniformisani vojnik, već civil koji ima nešto military na sebi. Ta odeća teži funkcionalnosti: na primer vodonepropusne čizme, patike koje imaju vibram đon ili borbene patike koje ne može da probije ekser…
Čak 20% kupaca u Military shop-u čine dame, a lepšem polu tim profesionalaca izlazi u susret izradom dizajna, samim tim i lakšim odabirom određenih komada.
– Žensko telo je prilično različito od muškog, a modni brendovi se trude da iskoriste to, te određeni odevni komadi ili ističu ili skrivaju atribute ženske linije tela. Vojno-taktička industrija odeće i obuće dugo nije poznavala pol. Postojali su ženski modeli, koji su bili poput muških samo manjih brojeva. Mi u Military shop-u smo razmišljali kako da našim devojkama izađemo u susret, te smo izradili nekoliko modela pantalona (tako da sada na žensku visinu od 170-180 cm postoji čak 64 modela) jer svaka visina ženskog tela ima potpuno različitu dužinu nogu…
Nemanja uputio oštru kritiku prema modi današnjice
– Postoji jedan sloj populacije koji u zavisnosti od finansijske situacije prati inostranu modu. Ali, zaboravljamo da ne stoji svakome sve. U Kini na primer odela nikome ne stoje, u Italiji odela ne nose jer izgledaju lepo i u trenerkama… Srbija je negde na sredini. Beograđani koji imaju novca da se skupo odevaju, oni nažalost baš to i rade – samo se skupo odevaju, ne vodeći računa kako im stoji. Često muškarci kada nose odela, izgleda kao da im je neko to nametnuo, a tada se psiha i telo brane od toga i onda ti nisi obučen u to – ti to nosiš. Upravo zato nemamo idealnu modu. Dok jedan deo populacije ima novca pa kupuje sve što je skupo a to nije nužno i lepo, treći deo populacije se oblači “apa-drapa”, te misle da nisu dobro obučeni jer nemaju novac i ne rade ništa povodom toga. Kada je moda u pitanju fali nam tiha sofisticiranost i trud… – dodao je Antić.
Ceo intervju pogledajte u nastavku na našem Youtube kanalu:
Zahvalnost dugujemo restoranu “Beograd” koji nas je ljubazno dočekao i u čijem ambijentu je snimljen razgovor sa Nemanjom B. Antićem.
Nemanja ima firmu koja pravi promet 88.000.000 dinara godišnje, što u ozbiljnom poslovnom svetu i nije neki promet, a u sve se razume i sve se meša a ima stav uspeo sam u životu kao da je milijarder. Njega i onog iz Volstririta kao da neko namerno favorizuje da ispiraju mozgove i glume neke gurue, kako je krenulo još malo biće isecite Nemanjinu sliku iz novina i stavite na bolno mesto…