U svetu mode, trendovi često prolaze kroz cikluse obnavljanja, a jedan od najnovijih povratničkih trendova koji osvaja modne piste su broševi. Ovi elegantni komadi nakita, koji su nekada bili neizostavni detalji na odeći, ponovo su se pojavili na ovogodišnjim revijama, oživljavajući estetiku prošlih decenija na suptilan i šarmantan način.
Revolucija sa broševima Else Schiaparelli koju nastavlja Daniel Roseberry
Povratak broševa u modu ne može se razmatrati bez osvrta na jednu od najuticajnijih figura u svetu haute couture-a – Elsu Schiaparelli. Ova ikona dizajna ne samo da je promovisala nove stilove i tehnike u modi, već je i oblikovala estetiku koja i danas ostaje inspirativna.
Broševi su bili neizostavan deo Schiaparelli-jevih kolekcija, predstavljajući ključni element njenog dizajna. Njihova prisutnost nije bila samo dekorativna, već su često imali simbolično značenje i bili su sredstvo izražavanja umetničkih i političkih stavova. Broševi, prisutni u obliku ekscentričnih i nadrealnih figura, često izrađenih od neočekivanih materijala poput plastike ili metala, bili su izrazi kreativnosti i individualnosti, istovremeno odražavajući nasleđe i duh Elsie Schiaparelli.
Sa dolaskom novog kreativnog direktora u kuću Schiaparelli, brend je doživeo revitalizaciju i to pod vođstvom talentovanog dizajnera Daniela Roseberrya.
Broševi su postali centralni deo ovog novog pristupa dizajnu. Inspirisan estetikom Elsie Schiaparelli, novi kreativni direktor je kreirao broševe koji su istovremeno moderni i odražavaju duh prošlosti.
Schiaparelli-jevi broševi postali su simbol inovacije i avangarde u modnoj industriji. Njihova prisutnost na revijama i u javnosti naglašava želju brenda da se pomera granice i istražuje nove oblike izražavanja, dok istovremeno održava poštovanje prema nasleđu i tradiciji.
Povratak broševa inspirisanih Sciaparelli estetikom naglašava važnost eksperimentisanja u modi, podsećajući nas da moda nije samo o odeći, već i o izražavanju ličnosti i stavova. Ovi broševi predstavljaju suptilan, ali snažan način da se izrazi jedinstvena estetika i da se oda počast jednoj od najznačajnijih figura u istoriji haute couture-a.
Broševi na revijama ostalih modnih kuća posvećeni Schiaparelli estetici
U svetlu ponovnog interesovanja za estetiku Elsie Schiaparelli, broševi su se ponovo pojavili kao ključni detalji na revijama za 2024. Dizajneri su se inspirisali njenim radom, inkorporirajući elemente njenog nekonvencionalnog stila u svoje kolekcije.
Broševi su svoje mesto pronašli na raznim revijama visoke mode širom sveta. Na Chanel-ovoj reviji, broševi su se pojavljivali kao deo kompleksnih kompozicija na elegantnim jaknama i haljinama, dodajući im dozu luksuza i glamura. Dior je igrao sa kontrastima, kombinujući vintage broševe sa modernim siluetama, stvarajući tako intrigantan spoj prošlosti i sadašnjosti. Gucci je eksperimentisao sa nekonvencionalnim dizajnom, koristeći broševe kao ključni element njihovog eklektičnog stila. Maison Margiela, Valentino, Balenciaga, MiuMiu, Erdem, Loewe, Magda Butrym i Tory Burch su takođe predstavili svoje interpretacije broševa, dodajući svoj jedinstveni pečat ovom trendu.
Ponovno uzdizanje trenda koji je već svuda oko nas
Osim na revijama visoke mode, broševi su se pojavili i na mnogim drugim događajima i prilikama. Uticajni trendseteri i poznate ličnosti već su počele da ih nose na reverima, manžetnama ili dugmadi kao upečatljive komade koji dodaju sofisticiranost i jedinstvenost odevnim kombinacijama.
@natalliejean Am i delulu or am i actually on to something here #outfitoftheday ♬ original sound – natalie 💌
Povratak broševa u modu može se tumačiti kao odraz želje za elegancijom i posebnošću u svetu koji sve više teži autentičnosti. Njihova prisutnost na revijama i ulicama sugeriše da se vrednuje istorija mode, ali i da se otvara prostor za kreativno reinterpretiranje tradicionalnih elemenata.
U svakom slučaju, povratak broševa je dobrodošao dodatak modnoj sceni, pružajući nam priliku da eksperimentišemo sa stilom i izrazimo svoju jedinstvenu estetiku kroz ove male, ali izuzetno efektne komade nakita.