Društvene mreže su specijalno okruženje koje pruža priliku svim korisnicima da kreiranjem sadržaja, kreiraju i svoj lični brend. Među kreatorima, ipak se izdvajaju pojedinci zbog nekih sebi svojstvenih kvaliteta, shvatanja ili znanja i veština. Oni se nazivaju influnserima ili uticajcima zbog svoje posvećenosti mrežama i učestalim objavama kojima privlače publiku i postaju deo njihove svakodnevice i tako zaista utiču na formiranje ili menjanje njenog mišljenja.
Prema stanovištima socijalne psihologije, jedan od osnovnih motiva je potreba čoveka da se konfmiše i ispuni želju za pripadnosti grupi u kojoj sa istomisljenicima može da opšti u vezi sa interesovanjima i pasijama. U onlajn okruženju kanali za građenje grupa istomišljenika su upravo profili influensera na društvenim mrežama. Iz tog razloga, veliki broj korisnika društvenih mreža bira da prati osobe od uticaja, a ti uticajci kao predstavnici, često i vrlo iskrivljenog standarda te zajedice, biraju na koji način će opravdati poverenje koje im je dato i kakvim će se tehnikama i sredstvima služiti.
Većinom se predstavljaju kao obični ljudi i dele mnoge intimne detalje iz života, kao i svoja shvatanja, što je potpuno legitimno raditi na sopstvenim profilima, međutim, oni tako navode publiku da svesno ili nesvesno reaguje na sadržaj, deli ga i komentariše. Nakon što odgovore na komentare, publika, a posebno oni pojedinci na čije je komentare odgovoreno, počinju da osećaju sreću, afirmaciju i dužnost da nastave da posvećuju svoje vreme sadržaju uticajaca.
Naizgled prijateljsko komuniciranje podrstiče publiku da uticajcima veruje, i prihvata njihove sugestije i preporuke, bilo da su vezane za kupovinu kozmetike i garderobe ili pridruživanje političkoj inicijativi. Bili njihovi ciljevi ovakvi ili onakvi, evidedentno je da mogu imati značajan uticaj na sve društvene procese i da mogu koristiti svoje platforme za opšte dobro.
Primer za takvu komunikaciju sa masom posredstvom društvenih mreža trenutno možemo primetiti i ispratiti u Beogradu, gde su u toku protesti mladih aktivista. Iako oni sebe ne smatraju influenserima, oni se izdvajaju kao vođe mase i za komunikaciju koriste društvene mreže, putem kojih pozivaju na okupljanja i koordiniraju njima.
To su pripadnici net genera koji razumeju tehnologiju i tehnološke alate današnjice i u konkretno ovom slučaju ih koriste da traže plan i poteze onih koji su u poziciji da doprinesu cilju akcije na koju pozivaju. Ovakve poruke specifičnog sadržaja, koje su dostupne različitim društvenim grupama, ne moraju biti estetski proračunate u čemu se ogleda objavljivanje u brzini i u trenutku koje podseća na citizen informacije građanskog novinarstva.
U ovakvim postupcima i u ovom vidu komunikacije ogleda se prednost novih tehnologija jer 90-ih, nakon pokradenih izbora, niko nije mogao da pozove građane na taj nacin i da sva događanja budu propracena, čak i ako tradicinoalni mediji odbijaju da izbestavaju o tome. I onlajn okruznje je prostor onlajn mase koja moze podržati i pratiti tačke razvoja na putu ka cilju, iako nije fizički prisutna na mestu događaja u datom momentu vremena.
Međutim, važno je pomenuti u da se preko mreža vrlo lako mogu proširiti lažne, neproverene ili zlonamerne informacije, što se često događa iz raznoraznih razloga i koje u najgorem slučaju mogu razjariti masu i pretvoriti je u rulju.
S tim u vezi, jasno se zaključuje je da je internet mesto na kome slobodno kruže i deznformacije tako da je zdravorazumsko rasuđivanje publike ključno tokom praćenja i rezonovanja svakog tipa sadržaja sa društvenih mreža.