Iako je njegova prva ljubav bila sport, tačnije tenis, ime Sergio Tacchini u svetu je mnogo poznatije kao ime modnog kreatora koji je lansirao brend upravo sa svojim imenom.
Kako bismo razumeli pojam samog brenda, morali bismo da se upoznamo sa njegovim osnivačem. Ko je Sergio Tacchini?
Rođen je 2. septembra 1938 godine u gradu Novara u Italiji, a još sa 17 godina ulazi u svet tenisa, gde niže zapažene uspehe sa Dejvis kup reprezentacijom Italije, a kasnije i solidna učešća na teniskim turnirima poput US Opena i Vimbldona. Međutim, uskoro ovaj mladi i perspektivni teniser, odlučuje da se oproba u sferi preduzetništva, što se ispotavalja jednom od najboljih ideja. Brend je osnovan 1966. godine i prvenstveno je bio namenjen pravljenju sportske odeće, konkretno za tenis, međutim uz razvijanje samog brenda, rasli su i kapaciteti i krug interesa samog osnivača. Ime brenda prvobitno je glasilo Sandy S.p.A, dok je je njegovim daljim razvijanjem , preimenovan u Sergio Tacchini S.p.A, kako je i danas poznat. Prvobitna zamisao ovog Italijana jeste bila eksperimentisanje sa bojama i tkaninama za sportsku odeću. Želeo je da u tenis uvede smelije i elegantnije boje i kreacije, koje odskaču od onih uobičajenih i bezbojnih materijala koje su dominirale ovim sportom za visoko društvo, kako se nekada verovalo.
Šta odlikuje ovaj brend?
S obzirom da je nastao 60ih godina prošlog veka, ovaj stil odlikuje retro dizajn, koji je šarenolik i lak za nošenje. Klasika i jednostavnost jedne su od njegovih glavnih obeležja. Iako je prvenstveno bio specijalizovan za pravljenje sporstke odeće, Taccini je uporedo razvijao i širio svoj brend kroz pravljenje trenerki, majica, obuće, patika i papuča, satova i torbica. Što se tiče modela satova pored onih sportskih, brend se bavi i izradom elegatnih verzija. Mnogi ovaj brend opisuju kao spoj sporta i stila, s obzirom da je svoj put pronašao kao marka koji pravi ležernu odeću sa primesama elegantnih detalja. Dokaz jesu i ženske torbice, koje devojke mogu da se praktikuju uz svakodnevne autfite.
Iako je nekada ovaj brend nepravedno zapostavljen, Sergio Tacchini jeste veoma luksuzna i kvalitetna marka koja ulaže u svoje proizvode i koja je veoma inovativna sa ubacivanjem tkanina u proizvodnju, a tokom godina su razvijali i koristili različite tehnike , kako bi njihov brend imao upečatljiv izgled i uticaj. Zanimjlivost jeste da ovo pretežno muški brend koji u svojim kolekcijama koristi polipamuk, koji je otporan na gužvanje, te samim tim odeća izgleda bez mrlja i oštro.
Nepopularnost i nerasprostranjenost brenda možda dolaze od redovnih poremećaja u strukturi vlasništva nad njim. Naime, 2007. godine, kompanija je loše poslovala te ju je otkupio kineski biznismen Bili Ngok, dok 2013. godine Ngok svoje poslovanje proširuje sa drugim investitorima poput Wintex Italia. Danas,izvršni direktor kompanije jeste Stefano Maroni, a 2019. godine je došlo do nove preraspodele u koncentraciji vlasništva, te je ono podeljeno između Stefana Maronija, B. Riley Principal i Twin Lakes Capitala.
Koliko je ova marka popularna govore i činjenice da su ovaj brend nosili i reklamirali neki od najpoznatijih imena u muškom i ženskom tenisu poput Matsa Vilandera, Martine Higins i Novaka Đokovića. Sergio Taccini nije popularan samo među sportistima, već i među ikonama pop kulture te se redovno viđao na Taronu Edžertonu, Džej Ziju i Trevisu Skotu.