O brendu Louis Vuitton pisali smo mnogo puta, ali sada, po prvi put govorimo o njegovom dolasku u našu zemlju.
Pre nego što počnemo temu pomenutu u naslovu, hajde da se prisetimo kratke istorije ovog brenda…
Louis Vuitton osnovao je istoimeni mladi kovač trgovac, 1854. godine u Parizu. Njegova vizija bila je revolucionarna – stvoriti putničke torbe koje su bile lakše, izdržljivije i inovativnije od konkurencijskih. Unikatna dizajnirana šara, prepoznatljiv monogram i neprobojna koža postali su zaštitni znakovi Louis Vuitton prtljaga.
Ovaj pionirski pristup putničkom luksuzu označio je početak dugog puta ka globalnom prestižu. Ovaj brend je brzo postao sinonim za luksuz, a modni krugovi su se divili inovativnim kreacijama. Uvođenje ikonske torbe “Keepall” 1924. godine, zatim “Speedy” torbe 1930-ih, i saradnje sa umetnicima poput Stephen Sprouse i Takashi Murakami tokom 21. veka, potvrdili su Louis Vuitton kao modnu silu koja unapređuje granice stila.
Mi se vodimo filozofijom da je bolje kupiti kvalitetnu stvar (iz koje se ne ističe logo ili sam naziv brenda, već kvalitet materijala), umesto kupovati “brendirane” stvari samo kako bismo delovali “skupo”. Ovo je greška mnogih kada pomisle o modi. Moda se ne krije u toj brendiranom komadu, moda ne znači biti pokretna reklama. Moda je mnogo više od toga. Ona je način na koji hodate, način na koji češljate kosu i šta birate, na primer, za posao.
Pogledajte još: Fraze i izrazi – donosimo vam veliki modni rečnik
Dolazak pomenutog brenda najavljen je za 2026. godinu, a predviđeno mesto za ovaj luksuzni butik je Beograd na vodi, što ste, verovatno i sami pretpostavili.
Prosečna zarada (bruto) obračunata za januar 2024. godine u Srbiji je iznosila 132.372 dinara, dok je prosečna zarada bez poreza i doprinosa (neto) iznosila 95.836 dinara (817,7 evra po srednjem kursu NBS na dan 25. mart 2024.), objavio je Republički zavod za statistiku.
Nismo sigurni da prosečan stanovnik naše zemlje može sebi da priušti ovaj brend, ali, kada malo bolje sagledamo – nijedan prosečan građanin bilo koje zemlje (Francuska, Italija…) ne može da priušti baš papreno skupu brendiranu garderobu. Oni kupuju pametno i svaki komad kombinuju sa stilom, što čini da izgledaju “skupo”. S toga, dolazak Louis Vuitton brenda u Srbiju ne znači neku vrstu podsmevanja, nemojte to tako shvatiti, već pokušaj da Beograd bude bliži “svetu”, uz pomoć jednog modnog lanca.
Otvaranje LV butika najavljen je za dve godine, ali nam ostaje da ispratimo kada će se to dogoditi i kakvu će javnost tada imati reakciju.
No, nisu sve torbe tolikog iznosa. Modeli poput “Petite Malle” mogu se naći i za 5500 evra, ili Alma PM model koji košta skoro 1800 evra, a postoje i nešto niži iznos. Pored aksesoara, brend pravi i luksuznu odeću.