Parfem daje završni dodir eleganciji, detalj koji suptilno podvlači izgled, nevidljiv dodatak koji upotpunjava muškarca i ličnost žene.
DIOR
Ime Kristijan Dior postalo je sinonim za parfeme. Dior je parfem video kao vrhunski dodatak, poslednji dodir izgleda. Na svojim parfemima radio je sa istom preciznošću i kreativnošću kao i sa svojim modnim kreacijama. Njegov atelje je jedan od retkih sa “nosom” – a parfimer od poverenja Fransoa Demaši i danas proizvodi mirise za Maison Christian Dior.
Istorija brenda je neobična – od Miss Dior, prvog parfema stvorenog 1947. godine, do danas.
Stvoren 1947. godine predstavljanjem ženskog parfema Miss Dior, iz kolekcije Kristijana Diora, od tada proizvodi i muške mirise i raznovrsnu kozmetiku koja se prodaje u Dior-ovim maloprodajnim prodavnicama kozmetike širom sveta. Sedište mu je bilo u 33 Aveniji u Parizu, a nedavno se sedište premestilo u naselju Neji, na reci Seni, u modernoj novoj zgradi nazvanoj “Kosmos”.
Od 40-ih godina brend je postao jedna od najpoznatijih i najcenjenijih kompanija na svetu.
Dior prvi parfem posvetio svojoj sestri
Tokom Drugog svetskog rata, sestra Kristiana Diora, Katrin Dior, bila je članica francuskog Otpora protiv nacističke okupacije. Bila je poslata u koncentracioni logor Ravensbruk u Nemačkoj, gde je ostala do oslobođenja 1945. godine. U znak počasti svojoj sestri, Dior je upravo svoj prvi parfem imenovao sa “Miss Dior“.
CHANEL
- pametna francuska dama i lepotica pariske društvene elite, Koko Šanel, stvorila je miris na koji žene i danas mirišu. Čak i devedeset godina kasnije Chanel je verovatno najpoznatiji parfem na svetu.
Kako je nastao Chanel No 5?
Tokom kasnog leta 1920. godine Koko Šanel je otišla na odmor na Azurnu obalu gde je saznala za parfimera, sofisticiranog i načitanog Ernesta Bjuka koji je radio za rusku kraljevsku porodicu i živeo u blizini grada Grasa, centra parfemske industrije.
Bjuk je bio znatiželjan i odvažan majstor i prihvatio je izazov Koko Šanel da proizvede parfem upravo za nju. Trebalo mu je nekoliko meseci da usavrši novi miris, te je na kraju smislio 10 uzoraka i predstavio ih Šanel. Na njima su bili različiti brojevi, a ona je izabrala baš broj pet.
Postoji priča da je baš miris Chanel No 5 rezultat laboratorijske greške. Bjukov asistent je dodao dozu aldehida u količini koja se nikada pre nije koristila. Upravo se to pripisuje kao razlog zašto se Koko dopao baš taj miris.
Šanel je kasnije rekla: “To je ono što sam čekala. Parfem kao nijedan drugi. On nosi miris žene u sebi!”