Danas se lako mogu nabaviti kopije brendova i njihovih proizvoda kao što su naprimer parfemi, tašne, garderoba… Većina ljudi, želeći da se dokaže, kupi kopiju, misleći da će na taj način podstaći mišljenje drugih da je original. Međutim, ni drugi ne znaju da razlikuju original od kopije, i tu nastaje problem. Sigurno ste često postavili sebi pitanje kada biste na sajtu ili u radnji videli zapravo cenu nekog originalnog proizvoda – Zašto je ovoliko skupo? Međutim, stvar je daleko od toga da je “iživljavanje” ili “ruganje onima koji nemaju novac”.
Kupac ne plaća samo materijal ili ime brenda, nego uloženi trud i sam proces izrade originalnih proizvoda, koji se sastoji uglavom od ručnog rada.
Primer – proces proizvodnje Dior parfema
Umetnost pravljanja parfema potiče još iz doba pre nove ere. Kada je reč o originalnim dekorativnim preparatima, kao što su Miss Dior, Chanel No. 5… njihov nastanak se može poistovetiti sa početkom najuzbudljivije priče.
Možemo napomenuti prefinjenost nastajanja Dior parfema, od uzgajanja ruža specijalno za proizvodnju, pa do ručne izrade same bočice parfema.
Danas je poznata metoda “Jean Carl“, kojom se kreiraju. Ključ je u stvaranju baze parfema. Nov parfem se stvara tako što imamo dve ključne komponente, koje moramo prilagoditi. Zatim se na osnovu ove dve dodaje treća komponenta i tako stvara mešavina, koja daje bazu parfema. Kod izrade je potrebno da sve odabrane esencije pre mešanja prođu fazu zrenja, odnosno da odstoje neko vreme pre kreiranja parfema. Da bi miris imao harmoniju, trebalo bi da bude sastavljen od: top note, note srca i bazne note. Nota srca je ono što kreator zamišlja i idejno želi, top nota se prva oseti kada se parfem aplikuje, a bazna nota međusobno povezuje sve sastojke. Bazne note su bitne kod dezodoranasa, dok kod šampona do izražaja dolaze top note. Mirisne note nikako ne odaju potpuno istu osobenost, kada se aplikuju na različite tipove kože. Svakako da je dobar parfem uvek onaj, koji ostaje dugo vezan za kožu po aplikovanju i kada miris osetimo odmah po otvaranju bočice.
Kao što se i može primetiti na fotgrafijama, bočica za Dior J adore parfem prolazi veliki proces izrade. Onaj koji je izrađuje, pažljivo uočava svaki detalj i po zamisli kompanije je i kreira.
Prolazi izbor najfinijeg stakla, do njegovog brušenja kako bi se dobio željeni oblik, a koji je specifičan baš kod ove linije Diorovih parfema.
Nakon izrade spoljašnjeg izgleda bočice, pažljivo se bira zlatna boja sa šljokičastim primesama koja bi “pakovanju” dala još jači izgled. Spiralni izgled odabran je upravo zbog same vizualnosti i da pored lepog i prefinjenog mirisa, bočica bude što privlačnija kupcu.
Kada je reč o Miss Dior parfemu, najstarijoj liniji Diorovih parfema, apropo same izrade bočice, najupšečatljiviji deo na njoj jeste prelepa sjajna mašna roze boje, koja daje nežan izgled. Takođe, i ona prolazi svoj veliki proces izrade. Na kraju se dolazi do zaključka da ovakve kompanije poput Diora ulažu veliki trud i napor da kupci budu zadovolji i najsitnijim detaljima, koji zapravo najviše i govore. Zamislite onda sada, da se svaka linija tako ručno izrađuje… Posao je veliki, ali je trud i posvećenost još veća.