Avenija Montanje (L’avenue Montaigne) poznata je po svojoj dugoj istoriji, ali danas ona je širom sveta prepoznatljiva i kao jedna od ulica u kojoj se nalaze prodajna mesta najluksuznijih brendova. 𝐋𝐀 𝐕𝐈𝐄 𝐄𝐍 𝐑𝐎𝐒𝐄 vam donosi novu kolekciju Chanel nakita, koji mami uzdahe svakome ko se nađe pored njega.
Brend Chanel i dalje poštuje svoje poreklo i osnovna uverenja same Coco Chanel (u daljem tekstu Koko Šanel) da nakit treba da bude ozbiljan i dobro urađen. Njeni kultni dizajni su i danas popularni jednako kao i kada su debitovali.
Dijamanti nisu jedino drago kamenje korišćeno u prikazanoj kolekciji. Tu su i prefinjeni akcenti azurnih safira, sivi mother-of-pearl, kristal i biseri, koji su pažljvo sečeni, oblikovani i aranžirani.
Pored fotografija koje prikazuju najnoviji postament ovog brenda, istražili smo detaljniju istoriju njenog nakita i to kako je ova dama napravila revoluciju kada je industrija nakita u pitanju.
Šanel je pre svega bila ozloglašena zbog nanošenja veštačkih bisera na ogrlice, koje se nisu lepo uklapale njenom minimalističkom dizajnu. Sve dok nije stigla na modnu scenu kasnijih 1920-ih, kada su samo bogati mogli da priušte nakit jer je pravljen skoro isključivo od dragog kamenja i finih metala, a visoka cena nakita značila je da su žene mogle da nose samo jedan do dva komada.
Za sopstvenu liniju, Šanel se obratila vojvodi Fulku di Veduri. Godine 1927, Fulko je radio za nju kao dizajner tekstila, ali je ona brzo primetila njegov talenat i zamolila ga da ažurira postavke njenog sopstvenog finog nakita. Ubrzo nakon toga, Šanel je postavila Fulka za glavnog dizajnera njenog nakita, koji je tu funkciju obavljao 8 godina.
1932. godine, Šanel je počela da eksperimentiše sa svojom prvom i jedinom kolekcijom finog nakita, nazvanom Bijoux de Diamants. Tradicionalni dizajneri finog nakita su se uglavnom podsmevali njenom radu, kritikujući njen dizajn.
Ova modna kuća se nije bavila finim nakitom sve do 1939. godine kada je brend otvorio butik finog nakita i satova na Place Vendome u Parizu. Te godine, Šanel je objavila originalne Bijoux de Diamants dizajne zajedno sa svojom najnovijom kolekcijom.
Obnova posle Drugog svetskog rata
Godine 1939. Drugi svetski rat je već bio u toku i Šanel je zatvorila svoju radnju za vreme rata. Ona je ponovo otvorila svoju radnju u Rue Cambon 31, 1954. godine i nastavila proizvodnju svojih konfekcijskih kolekcija i kolekcija nakita.
Ona se obratila francuskom draguljaru Robertu Gusensu da dizajnira njenu kolekciju. Gusensov otac je bio radnik u livnici metala i u mladosti se obučavao kao šegrt za izradu nakita. Pre nego što je sarađivao sa Šanel, on je već bio dobro poznat u svetu nakita. Dizajnirao je za Rochas, a nakon što ga je Kristobal Balensijaga pozvao da dizajnira ukrštenu ogrlicu u vizantijskom stilu za sopstvenu kolekciju, počeo je i saradnju sa Elzom Skjapareli, velikom rivalkom Koko Šanel.
Gusens je delio sa Šanel ljubav prema mešanju lažnog i poludragog kamenja u svojim dizajnima. Bio je prepoznatljiv po dizajnu zlatnog broša sa tri bisera i dijamantom koji je Šanel sama nosila i replicirala u svojoj kolekciji.
Gusens je nastavio da dizajnira za brend Chanel, čak i nakon što je velika modna ikona preminula 1971. godine. Danas, i nakon Gusensove smrti, svaki komad rezultat je potpuno ručnog rada, od originalne skice, preko potrage za izuzetnim kamenjem, pa do realizacije od strane majstora radionice!
* Zabranjeno svako kopiranje tekstova bez odobrenja 𝐋𝐀 𝐕𝐈𝐄 𝐄𝐍 𝐑𝐎𝐒𝐄